Černé stavby a obcházení stavebních předpisů

Organizace ODS v Brně-Králově Poli »objevila Ameriku«… Jak jinak si vysvětlit jejich prohlášení: »Černé stavby a obcházení stavebních předpisů nebudeme v Králově Poli tolerovat.«?

Předseda brněnské městské organizace KSČM Martin Říha k tomu poznamenal: »Naši zastupitelé za KSČM v minulém období pravidelně upozorňovali a požadovali řešení černých staveb. Vše je dohledatelné v zápisech např. ze zasedání zastupitelstva MČ Brno-střed. Bohužel, jejich podněty se nesetkávaly s příznivou reakcí kompetentního radního. Za uskutečnitelné uznávají někteří koaliční funkcionáři radnic pouze návrhy ze spřízněné politické strany.«

Občanští demokraté dále pokračovali, že před volbami slíbili, že se v Králově Poli zasadí o vznik nových parkovacích míst a budou důsledně požadovat tvorbu nových parkovacích míst při všech přestavbách, nástavbách a rekonstrukcích. V průběhu minulého volebního období (let 2014 až 2018) totiž byla schválena řada projektů, u kterých respektování požadavku na vznik nových parkovacích míst nebylo důsledně vyžadováno. Odhadem jde o asi 300 parkovacích stání, která měla vzniknout s realizovanými projekty, ale nestalo se tomu tak. Tento deficit odpovídá přibližně jednomu parkovacímu domu.

Zástupci ODS od svého nástupu na královopolské radnici tlačí na stavebníky, aby upravovali své developerské projekty k menší zastavěnosti území. Také, aby technickými řešeními přispívali v místě k přírůstku počtu parkovacích stání. Snaží se též prosazovat technická řešení, která umožňují zřízení adekvátního počtu parkovacích stání v místech výstavby, byť to pro developery není vždy nejlevnější řešení.

Developeři se pokoušejí obcházet stavební předpisy. Jedním z aktuálně řešených případů je i projekt na adrese ul. Boženy Němcové 11. V rozporu s vydaným stavebním povolením zde vznikl dům, který má místo původních čtyř bytů dvanáct bytových jednotek se zastavěnou zahradou, a to bez jediného parkovacího místa pro nové obyvatele. Kvalita parkování obyvatel v nejbližším okolí byla touto výstavbou nenávratně zhoršena, čímž poklesla kvalita jejich bydlení. Tento projekt se dnes bohužel nachází ve fázi, kdy je obtížné z pozice městské části veřejný zájem hájit. Zbyněk Šolc, 1. místostarosta za ODS odpovědný za majetek a výstavbu, však přislíbil, že proti udělení dodatečného stavebního povolení využije všech dostupných právních prostředků.

»Je třeba rozlišovat situace, kdy v rodinném domě nastává při řešení běžné rodinné situace půdní vestavba a zřízení nového parkovacího místa je stavebně technicky nemožné, oproti situacím, kdy z původního rodinného domu zůstává torzo a pod nálepkou nástavby z něj vzniká nový čtyřpodlažní bytový dům. Ve druhém zmíněném případě je totiž namístě chránit kvalitu života v naší městské části a trvat na tom, aby developer při výstavbě zajistil zřízení adekvátního počtu parkovacích stání, nebo se alespoň k tomuto počtu přiblížil, a to nikoliv na papíře, ale fakticky…« uvedl k věci Šolc a dodal: »Každé parkovací místo, které nepostaví stavebník v rámci jím realizované výstavby, dříve či později zaplatí město.«

(vž)

26. 8. 2019  (vž)