E-shopy se množí jako houby po dešti

Počet internetových obchodů v České republice loni vzrostl o 3100 na 46 600 e-shopů. Zároveň se o dvě pětiny na 14.140 zvýšil počet obchodů nabízejících možnost osobního vyzvednutí zboží.

Vyplývá to z údajů srovnávače Heureka.cz., podle nichž si zákazníci v současnosti mohou vybrat téměř z 25 000 výdejních míst po celé republice.

Obliba výdejních míst koresponduje také s tím, jakým způsobem Češi v e-shopech nejčastěji platí. »Když už si lidé zboží vyzvedávají osobně, často nechají na výdejní místo i samotnou platbu. Platba na odběrném místě spolu s platbou zboží na dobírku mají shodně 30 procent,« uvedl ředitel Heureky Tomáš Braverman. Kartou on-line platí 25 % lidí.

Stále největší podíl na nákupech online má elektronika s 36 %, i když její celkový podíl každoročně slábne. Po elektronice je nejsilnějším segmentem na internetu vybavení pro dům a zahradu (15 %) a také segment s oblečením a módou (devět procent).

Nejvyhledávanějším produktem uplynulého roku se na Heurece stal mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 7. Nejdražší prodanou položkou v Heureka Košíku byla televize LG za bezmála 119 000 korun.

Podle Asociace pro elektronickou komerci loni Češi na internetu utratili 155 miliard Kč, meziročně o 15 % více. Letos by měl objem nákupů růst o dalších deset až 15 %.

(čtk)

8. 1. 2020  (čtk)