Do práce na kole jinak

Kampaň Do práce na kole, v níž každý rok v květnu soutěží týmy v počtu najetých kilometrů na cestě do práce a zpátky, se letos uskuteční v tradičním termínu. Kvůli opatřením souvisejícím s šířením koronaviru ale pozmění pravidla.

»V současné situaci jsme připravili změny pravidel, která budou vstřícná i k těm, kdo budou ještě v průběhu května v nějakém odlišném režimu - home office, ošetřování dětí nebo omezené dojíždění do práce,« uvedla koordinátorka brněnské kampaně Hana Rárová.

Pořadatelé tak sníží požadovaný limit 1,5 kilometru pro jednu cestu, umožní zapisovat i zdravotní procházky do parku nebo do přírody či cesty na nákup. Zájemci o účast navíc teď zaplatí nižší startovné.

»Víme, že spousta lidí nyní má zájem se zúčastnit, ale váhá s platbou až do chvíle, kdy budou jasnější opatření vlády a situace obecně. Chceme vyjít těmto lidem vstříc, a proto zlevňujeme startovné ve druhé vlně až do poloviny dubna z původně avizovaných 360 na 290 korun,« dodala Rárová.

V Brně se kampaně loni účastnilo 3350 lidí ze 400 firem. Po zahájení letošních registrací na začátku března se za dva týdny přihlásila polovina všech loňských firem a téměř 1000 účastníků. Pořadatelé doufají, že úprava podmínek k účasti přesvědčí i další.

V Brně výzvu koordinuje Nadace Partnerství s podporou Magistrátu města Brna a firmy Thermofisher Scientific. Na celostátní úrovni kampaň organizuje spolek AutoMat.

(zku)

1. 4. 2020  (zku)