Z výstavby tunelu Ejpovice

Správa železnic chce na některých tratích zvýšit maximální rychlost až na 200 km/h

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) ověřuje na několika tratích možnost zvýšení maximální rychlosti na 200 kilometrů za hodinu. Zvýšení rychlosti však bude vyžadovat rekonstrukci vyhlédnutých úseků.

Sdělil to mluvčí SŽDC Marek Illiaš. V současné době je na českých železnicích nejvyšší povolená rychlost 160 km/h.

Podle železničářů současný stav tratí nedovoluje na souvislých úsecích nasazení vyšší rychlosti. Zvýšení rychlosti je podle mluvčího možné pouze v několika úsecích, které vyhoví vedením trasy.

I tyto úseky však vyžadují řadu stavebních úprav, které teď správa železnic ověřuje. Jde zejména o odstranění všech úrovňových křížení se silnicemi, úpravu nástupišť, trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Prověřit budou muset železničáři také všechny mosty a samotné koleje, zda vydrží při zvýšené rychlosti pravidelný provoz.

SŽDC aktuálně prověřuje nutné úpravy infrastruktury pro rychlost 200 km/h na úsecích Choceň - Uhersko, Břeclav-Vranovice, Olomouc-Dluhonice, Sudoměřice-Votice a úsek Soběslav-Doubí Nemanice-Ševětín. Na seznamu jsou také Ejpovické tunely, které budou dostavěny v listopadu.

Dopravci jsou prý připraveni

Dopravci by na zvýšení rychlosti byli podle svých zástupců připraveni. České dráhy mají pro rychlost 200 km/h k dispozici například Pendolina, Railjety, dalších přibližně 250 osobních vozů a 30 lokomotiv. Zvýšit rychlost na 200 km/h by mohly s výjimkou spacích vozů i vlaky RegioJetu a soupravy Leo Express.

Nejvyšší povolená rychlost na tuzemských železnicích 160 km/h je na části železniční sítě povolena od 90. let minulého století. Na zbylých úsecích je rychlost nižší. V budoucnosti by rychlost mohly výrazně zvýšit zejména vysokorychlostní tratě, jejich příprava je však zatím na začátku.

SŽDC, pro kterou pracuje asi 17 000 lidí, spravuje celostátní i regionální tratě, jež vlastní stát. Od roku 2016 se stará také o nádraží, která koupila od Českých drah.

(ici)

FOTO - cs.wikipedia.org


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.8, celkem 4 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


hajek.jiri51
2018-10-17 14:46
Dobré by bylo "zprůjezdnit" na rychlost 200 km/h pro začátek
aspoň jednu celou páteřní trať. Třeba
Praha-Ostrava-Jablunkov-Slovensko, anebo Praha-Brno-Bratislava. Byť to
bude stát majlant. A zařadit i speciální vlaky pro transitní kamiony.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.