Ilustrační FOTO - Pixabay

Modernizace trati zrychlí vlak o 37,5 %

Jak jsme již v úterý krátce informovali, na modernizovanou trať mezi Lovosicemi a Libochovicemi na Litoměřicku se druhý prosincový víkend vrátí vlaky. Cestující budou mít větší komfort, zvýší se bezpečnost na trati a rychlost vlaků v celém úseku Lovosice - Louny. S dokončením všech prací se počítá do srpna 2019.

Dělníci nyní pracují na stanicích v Čížkovicích a Chotěšově. »Cestující nejvíc ocení nová bezbariérová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 milimetrů nad temenem kolejnice, tedy ve výšce podlahy železničního vozu. To jim významně usnadní nástup a vystup,« uvedl Pavel Kouba, projektový manažer firmy Swietelsky Rail CZ, která zakázku pro Správu železniční dopravní infrastruktury (SŽDC) zajišťuje.

Nový bude spodek a svršek tratě, včetně dálkového řízení provozu, stejně jako přístřešky, veřejné osvětlení, staniční rozhlas a informační systém pro nevidomé. Před stanicí Čížkovice se nad potokem Modla staví nový železniční most, který nahradí už nevyhovující kamenný.

Modernizace regionální tratě Louny - Lovosice patří mezi letošní největší investice na železnici v republice. Díky ní se doprava na těchto 34 kilometrech zrychlí až o půl hodiny na 50 minut (o 37,5 % - pozn. red.). Zvýší se i bezpečnost a propustnost tratě. Na ní bude možné zavést spěšné vlaky z Loun do Ústí nad Labem.

»Od zkrácení jízdních dob vlaků si zejména slibujeme vyšší konkurenceschopnost vůči autobusové dopravě. Nejrychlejší autobus dnes ujede cestu z Loun do Lovosic za hodinu, čímž se železnice s jízdní dobou padesáti minut může stát pro cestující zajímavou alternativou,« uvedl již dříve ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl jako zástupce investora.

Vlaky se také po rekonstrukci na této jednokolejné trati nebudou křižovat na nádraží v Košticích nad Ohří, ale v Radonicích nad Ohří. Odpadne jim tak například dlouhé stání v Libochovicích.

Výluka na trati Lovosice-Libochovice podle Českých drah skončí 8. prosince. Na prvním úseku z Loun do Libochovic pracovali dělníci na modernizaci od konce května do 19. října. Železničáři postupně opravují 26 křížení, některá budou mít nový povrch, další budou doplněna o výstražná světla a závory.

Významným bezpečnostním prvkem bude zřízení zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním z dispečerského pracoviště v železniční stanici Lovosice. To by mělo být uvedeno do provozu do konce března 2019. Do srpna jsou v plánu dokončovací práce, výsadba zeleně podél trati apod.

Předpokládané celkové investiční náklady stavby činí 1,2 miliardy korun. Akce je spolufinancována z evropských fondů.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.1, celkem 10 hlasů.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.