Ilustrační foto - wikimedia commons

Módní dům si naběhl

Řada čínských e-shopů stáhla ze svých webů zboží italského módního domu Dolce & Gabbana (D&G) v reakci na sérii reklamních spotů této značky, kterou čínské celebrity na sociálních médiích označily za rasistickou.

Číňanka se v nich pokouší hůlkami konzumovat typické italské pokrmy - pizzu, špagety či sicilské cannoli. D&G v nich láká na plánovanou módní přehlídku v Šanghaji, již později zrušila.

Rozhořčení umocnil komentář původem údajně z Instagramu návrháře značky Stefana Gabbany, který také koloval po čínském internetu. Gabbana v něm mluví o »špinavé, smradlavé a nevzdělané čínské mafii«. Módní dům později oznámil, že se do návrhářova instagramového účtu i účtu značky někdo naboural.

Čínští zákazníci zaplatí v rámci celého světa přes třetinu výdajů za luxusní zboží a čím dál častěji si tyto produkty kupují spíše na domácím trhu než během zahraničních cest.

Třebaže se značka D&G pokouší v Číně více prosadit, nejde o první faux pas, kterého se zde dopustila. Naposledy módní dům vzbudil rozhořčení na sociálních sítích reklamami, jež ukazovaly temné stránky čínské každodennosti.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 2 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.