Ilustrační FOTO - Pixabay

Mikuláše vytlačují zahraniční motivy

Obchodní řetězce v reklamních letácích k mikulášské nadílce využívají častěji zahraniční motivy, jako je Santa Claus, My little Pony, smajlíci nebo Angry Birds, a to ve 43 procentech nabídky. České motivy jako Mikuláš, čert, anděl, Krteček a Ladovy obrázky dávají dohromady jen 28 % nabídky. Zbytek tvoří neutrální motivy.

Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční. V listopadových akčních letácích řetězců se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš 12krát. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovaly na 29 % promovaných produktů.

Trhu rychloobrátkového zboží v ČR dominují německé obchodní řetězce. Ve 30 největších řetězcích s převahou rychloobrátkového zboží, které měly dohromady v roce 2016 tržby ve výši 392 miliard korun, ovládali němečtí majitelé 40 %. Na tuzemské firmy připadlo 23,1 %, nizozemští vlastníci ovládali 18,1 %. Vyplynulo to z dřívější analýzy společnosti Bisnode.

Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 %.

V nabídce řetězců před Mikulášem vede čokoláda (48 %) následovaná bonbony (10 %), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (po 6 %). Ovoce a ořechy tvoří jen pět procent nabídky, zbývajících pět procent pak hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.5, celkem 6 hlasů.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.