Životy na oltáři loajality

Nedávné události v letecké dopravě spojené s »uzemněním« nového letadla společnosti Boeing typu 737 MAX 8 ukázaly v plné nahotě, jak to vypadá s odpovědností vůči zákazníkům a v otázce loajality naší republiky vůči n

ašim, nyní americkým patronům. O naší suverenitě si můžeme nechat zdát.

Pád letadla 737 MAX 8 při vzletu v Etiopii byl na první pohled stejný jako pád letadla o pět měsíců dříve v Indonésii. Pro úplnost je nutné dodat, že pád letadla v Indonésii není dosud vyšetřen. To, co následovalo po pádu letadla v Etiopii, ukázalo, jak to se suverenitou na zeměkouli funguje.

Po nehodě se rozhodla k jeho »uzemnění« kromě Etiopie Čína a některé asijské státy. Evropa váhala. Český úřad pro civilní letectví se na můj přímý dotaz k problematice rozhodl hrát mrtvého brouka, případně vyvinul pštrosí způsob řešení problému a nekomunikoval.

Společnost Smartwings, jako jediná domácí společnost provozující v České republice, hrála arogantní roli, jak je to pro kapitalistickou společnost obvyklé. Vše probíhalo standardním způsobem - Evropa nebude zlobit Američany. Česká republika ve shodě s ministrem zahraničí Petříčkem v jeho nedotázání se na Ukrajině na vraždění Čechů na Volyni a jinde se rozhodla držet s ní basu. Vždyť co, lidé jsou jenom čísla a lidská práva se řeší, jenom když se to nosí a je to v zájmu kapitálu. Česká republika uvedla, že se bude řídit pokyny EASA. ČTK to řekl mluvčí úřadu Vítězslav Hezký, podle něhož úřad nemá k zákazu pravomoc. Pražské letiště uvedlo, že v pravidelné dopravě tu nasazují letouny Boeing 737 MAX jen Smartwings a flydubai. Letiště hodlá respektovat opatření aerolinek. Životy cestujících opět nikdo neřeší.

Situace se diametrálně změnila ve chvíli, kdy se pro zákaz provozu letadel Boeing 737 MAX 8 rozhodla Velká Británie. Země disponující největším leteckým trhem v EU. Země suverénní, na rozdíl od České republiky. Pak to šlo ráz na ráz a během pár hodin už typ letounu v EU dosedl. Dvě letadla nevpuštěná domů ukazují frašku příslušných evropských vazalů. Letadlo padalo po startu, a nikoli při letu či přistání. Nejdříve čekaly tyto »suverénní země« jak se zachovají mocné země a poté se mohly přerazit v uzavírání vzdušného prostoru.

Úplně na závěr je nutno zmínit chování americké agentury leteckého provozu FAA. V sedmdesátých letech se spokojila s ubezpečením společnosti McDonnell Douglas, které u letadla DC 10 padaly dveře nákladového prostoru, kdy nehodu z roku 1972 odložila s tím, že společnost problém vyřeší. Jak se ukázalo v roce 1974 v Paříži, tak se tak nestalo a na 350 nevinných lidí v letadle Tureckých aerolinií za tuto nedbalost zaplatilo životem. Pak teprve následovalo »uzemnění« letadel DC 10. McDonnell Douglas to zlomilo vaz a společnost Boeing se stala lídrem trhu.

Historie se při zjištění, že piloti v USA již v roce 2018 si na chování letadla Boeing 737 MAX 8 stěžovali, zřejmě opakuje. Bylo nutné obětovat cestující z řady zemí v Etiopii, aby se problém s podezřelým letadlem začal skutečně řešit?

Zdeněk MILATA, předseda Komise pro bezpečnost a IZS Rady Středočeského kraje


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.6, celkem 21 hlasů.

Zdeněk MILATA

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


joska.korinek
2019-03-24 12:12
Velkymaxmilian – Jednou jste se trefil. Byznys je svinstvo. – Jenže
USA je „byznys“.
velkymaxmilian
2019-03-23 17:08
@tonytonda1: Nevím kolik lidí si moji glosu přečetlo, mnoho jich na
tento web nechodí, ale kdo logicky uvažuje pochopil co jsem chtěl
sdělit.Ti s IQ dřevěného houpacího koně mně nezajímají, proč
taky. Vám Tonytondo1 doporučuji vydejte se kanály a vynechte bílé
skály, k budově "základky" a trochu si zopakujte elementární
principy mateřského jazyka, ekumenické velebnosti by z vás kolektivně
zvracely...
tonytonda1
2019-03-23 16:47
maly velkymaxmilian, ted ti nerozumet, kdo kydat na vše USA? Jake USA?
Prostě jedna firma Boeing, aby trhla konkurenci, spěchala a státní
kontrola se nechala utáhnout na vařený nudli (nebo se někdo nechal
podplatit?) To je celé. A jen tak spadly dvě letadla. Naštěstí pro
Boeingto nebyly letadla americkejch leteckejch společností, takže se
jede dál, močálem podle bílejch skal.
velkymaxmilian
2019-03-23 15:47
Pražské letiště alias Řízení letového provozu nemá žádné
kompetence k případnému "uzemnění" jakéhokoliv typu
letadel. Analogické je postavení Správy železniční dopravní cesty k
řešení vysoce poruchových lokomotiv Škoda řady 380 "Emil
Zátopek". Pokud má někdo z obou tragediích Be 737 MAX 8
"užitek", tak si jako Evropané nesmíme lhát do kapsy neboť
jde o firmu sídlící v Toulouse, tedy AIRBUS S.A.S, byznys je svinstvo a
kydat vše na USA je dětinské...
tonytonda1
2019-03-23 11:13
Z nových informací, co pustili Amíci, je jasný, že Boeing a státní
kontrola kašlali na pořádnou kontrolu, než ten padající typ pustili
do provozu. Prostě chtěli trhnout konkurenci a pustili ven narychlo
vyvinutý typ s uspěchaným vývojem SW. A nebyl čas ani na pořádný
školení pilotů jak se ukazuje.
miki.13
2019-03-23 10:18
Za všechno může zlý imperialista a kapitalistická společnost
Smartwings:)) To fakt myslíte vážně??
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.