Ilustrační FOTO - Pixabay

Platbu kartou Mastercard bude možné potvrdit otiskem prstu

Čeští spotřebitelé získají od září možnost využívat biometrické údaje, jako je otisk prstu nebo rozpoznání obličeje, k ověření své totožnosti při nakupování online s kartami Mastercard. Partneři vydávající platební karty Mastercard budou jako nový standard pro platbu kartou nabízet ověření pomocí biometrických údajů ve svých aplikacích, řekl dnes novinářům generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.

Evropská směrnice PSD2 si od září 2019 klade za cíl zajistit, aby platby byly bezpečné. Nejdůležitějším faktorem je zaručení ochrany spotřebitele prostřednictvím dvoustupňového ověření totožnosti. Od uživatele se požaduje prokázání jeho totožnosti dvěma ze tří možných způsobů, tedy pomocí něčeho, co zná (heslo), co má (mobilní telefon) a čím je (otisk prstu, sken oční duhovky apod.).

"Použití biometrických údajů je bezpečným způsobem, jak platební transakce ověřovat. Jejich použití je možností, jak splnit legislativní požadavky a zajistit důkladné ověřování totožnosti a současně zlepšit zákaznický prožitek," uvedl Lukeš.

Z výzkumu Mastercardu na téma preferovaného způsobu ověřování spotřebitele vychází, že přes 90 procent jich dává přednost biometrickému ověření k potvrzení platby ve srovnání s ověřením pomocí hesla. Podle nedávné studie Oxfordské univerzity ve spolupráci s Mastercard má 92 procent bankéřů zájem uvést biometrická řešení do praxe. Ti uvádějí, že pokud je biometrické ověření totožnosti k dispozici, vykazují spotřebitelé výrazně vyšší tendenci započatý nákup dokončit.

Počet vydaných platebních karet v Česku loni stoupl o půl milionu na 11,8 milionu. Loni byla překonána hranice jedné miliardy transakcí platebními kartami u obchodníků, objem transakcí byl téměř 700 miliard Kč, vyplývá ze statistik, které zveřejnilo Sdružení pro bankovní karty. Naprostá většina vydaných platebních karet v ČR obsahuje bezkontaktní čip.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6, celkem 3 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


mira.ben
2019-04-13 10:47
pleningeri: Tak dávat jméno, adresu, telefon a mail je celkem logické.
Nedělám si iluze, že se ty telefony a maily nezneužívají k
reklamním činnostem, ale nijak zásadně mě neomezuje to, že jednou
denně smažu dva nebo tři reklamní maily bezo toho, aniž bych je četl.
Co se týče otisku prstu, tak to nebude povinné pro všechny zákazníky,
ale jen pro toho, kdo to chce využít. Každého věc, já Mastercard
nepoužívám, takže se mě to stejně netýká.
pleningeri
2019-04-12 17:17
Výsledkem bude skoro kompletní identifikační databáze všech majitelů
karet - jméno, adresa, telefon, e-mail, otisk prstu, sken rohovky a k tomu
míra důvěryhodnosti splátek úvěru, ... To budou kšefty!
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.