Kouzlo nechtěného

Každoročně přijímají univerzity uchazeče o studium historie a po létech je opouštějí absolventi. Předpokládal bych, že se poté věnují také bádání o důležitých momentech naší státnosti. Bohužel jsou nadále v projevech státníků a informacích sdělovacích prostředků uváděna stará klišé. Nedávno moderátor Novy při přehledu tragických událostí také 14. února 1945 šířil, že bombardování Prahy byla chyba v navigaci. Fakta jsou jasná: Každé letadlo má svého navigátora, dále měřiče pohonných hmot i vzdálenosti. To vše selhalo? Praha i Drážďany jsou od sebe dostatečně vzdáleny a hořící město bylo 13. 2. i druhý den bombardování z dálky viditelné. Při bombardování se kvůli přesnosti značně snižuje výška letounů. Za slunného okamžiku v tento den museli být rozeznatelní mávající Pražané, vzápětí zasypaní bombami.

Všechny tyto účelové argumenty smetl americký turista, veterán války, který v roce 2010 navštívil Prahu a z výkladu průvodkyně pochopil, že bombardoval toto krásné město. Omluvil se a řekl to podstatné: Byli jsme vojáky a museli plnit rozkazy! Kdopak vlastně tuto hrůzu nařídil? Bylo třeba po jaltském rozdělení sfér vlivu ukázat americké svaly? Myslím, že máme dost historických ústavů a pracovišť, které mohou využít zpřístupněných archivů a najít skutečnou pravdu – ne účelové fikce.

Nedávno se konala pietní vzpomínka na Pražské povstání u Českého rozhlasu. Na někdejší dny poutavě vzpomínal přímý účastník Emil Šneberg. Mimo jiné na skutečné okamžiky i smrt několika příslušníků SS, zkresleně podanou v kontroverzním filmu ČT Zabíjení po česku. Připomínám, že zřejmě za peníze koncesionářů film natočil David Vondráček. Problematicky vzpomínané události v poválečných Postoloprtech se podle vyjádření autora týkaly i jeho okolí. Film mu vynesl cenu spojenou s finanční odměnou Sudetoněmeckého landsmanšaftu a stal se zde hrdinou. David Vondráček byl dlouhou dobu dokumentarista Reportérů ČT a šiřitelem teze, že odsun Němců byl genocidou. Nějak zapomněl, že po Mnichovu byli ihned ze Sudet vyhnáni Češi, zabaven jejich majetek, stačili zachránit jen to nejnutnější.

Před časem, když se vzpomínalo výročí narození E. Beneše, mi volali rozhořčení posluchači, protože Český rozhlas uskutečnil pořad za účasti předsedy Společnosti E. Beneše Pavla Carbola a prý dokumentaristy Davida Vondráčka. Ten vehementně spolu s moderátorkou tlačili P. Carbola, že šlo o genocidu – bohužel nechvalně angažovaných sudeťáků v řadách německé armády, jako dozorců v koncentrácích a donašečů. Opovržlivě se o nich vyjadřoval R. Heydrich jako o margarínových Němcích.

Musel přijít květen 2019 a pamětník E. Šneberg, aby právě u budovy Českého rozhlasu konečně zazněla pravdivá slova proti, žel, účelovým lžím těch, kteří za jidášský groš (dnes euro) zaprodávají svou vlast. Bumerang se vracívá zpět.

Pavel NOVÁK


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6, celkem 34 hlasů.

Pavel NOVÁK

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


e173rb
2019-06-01 21:56
@jarprchal43 - Je to už skutečně vše, na co se zmůžete? Opravdu se
ani nepokusíte obhájit svá tvrzení? Zkuste to, prosím. Jsem
přesvědčen, že jste ještě nestihl předvést svou tupost ve vrcholné
formě. Cítím ve vás ještě velký potenciál, nevzdávejte to!
jarprchal43
2019-06-01 21:28
e173rb - Předpokládám, že se mne snažíte vyprovokovat, abych vás
urazil. Ale já to neudělám protože s duševně méněcennými lidmi
mám soucit.
e173rb
2019-06-01 19:54
@jarprchal43 - Můžete prosím KONEČNĚ doložit, hlavo, že jakási
"parlamentní" dospěla k číslu "minimálně 2300 starců,
žen a několik dětí"? Můžete prosím přidat svou jistě rovněž
oduševnělou hypotézu o tom, proč se oficiálně všude píše o 763
obětích, z nichž 5 bylo chlapců ve věku 12-15 let, jedno dítě a 5
žen? Nikde jste se neptal jaký je rozdíl mezi 2300+ a 763. Promiňte,
neuvědomil jsem si, že na vás jsou to příliš vysoké počty. Je to
větší nebo rovno 1537. Nemáte zač. Vy opravdu nevěříte na Aštara
Šerana? A proč? Celé vedení KSČM jistě usedavě propláče všechny
dny a noci ze samé lítosti, že nemá ve svém fanklubu takové
panoptikum jaké tvoříte vy, mira.ben, miki.13 a další z maskotů
tohoto webu.
jarprchal43
2019-06-01 17:48
e173rb - Vy jste opravdu ještě větší prostoduch, než jsem si myslel.
K číslu minimálně 2300 obětí dospěla parlamentní v roce 1947. To
jsem vám napsal. Napsal jsem vám také odkazy na historiky, kteří se
problémem zabývali. Neodpověděl jste mi, jaký je rozdíl mezi 763
oběťmi a dvěma tisíci, když je to pořád stejné zvěrstvo. Jednalo
se o ženy a starce, protože muži, pokud přežili válku, byli
internování jinde a byli odsunuti do Německa. Pět nedospělých
chlapců, zmlácených a potom zastřelených je dokumentováno
přiznáním samotného původce masakru. A vesmírné veleještěry si
strčte za klobouk. Blbiny, které čtete jenom svědčí o vašem
intelektu. Ale jedno pozitivní na korespondenci s vámi přece jen vidím.
S lidmi, jako jste vy, KSČM opravdu nemá žádnou budoucnost.
e173rb
2019-06-01 09:39
@jarprchal43 - Já vím kolik je úředně uznaných obětí v
Postoloprtech. Mě však zaujalo vaše tvrzení, že šlo "podle
nejnižších odhadů o 2300 starců žen a několik dětí". Máte
pro to důkazy, kterými byste mohl svůj názor podepřít a zvrátit tak
oficiální a doložené údaje, nebo si vystačíte jen se svou
ideologicky dopovanou dojmologií založenou opět na dojmech kohosi, bez
nároků na jakékoli důkazy? Někteří lidé, v čele s Ivem Bendou se
domnívají, že okolo Země je rozmístěna flotila lodí Aštara Šerana,
chránící lidstvo před invazí "vesmírných ještěrů". Co
vy na to? Také sdílíte a šíříte jejich názor? Nestyďte se
přiznat. Při vašich denně předváděných mentálních výkonech
nikoho určitě ani v tomto případě nepřekvapí vaše rázné
"ano" :-)
jarprchal43
2019-06-01 09:07
e173rg - „Při exhumaci bylo nalezeno 763 obětí masakru, tento počet
však zřejmě není konečný. Ve zprávě parlamentní vyšetřovací
komise, ustavené v roce 1947, je počet obětí odhadován na 2300 osob.
Odhady historiků se pohybují mezi 2000-3000 mrtvých,“ píše
Bártová, Eliška: Sto lopat, sto motyk, podobně Navara Luděk: Příliš
mnoho mrtvých na severu Čech atd. atd. v regionálním tisku a jinde. Ale
najděte si to sám a už neotravujte. Mám v životě důležitější
věci než prohrabávat svůj archív a přesvědčovat hňupa o
samozřejmostech, které tak jak tak nechce pochopit.
e173rb
2019-06-01 07:55
@jarprchal43 - Nějak vás má snadno srozumitelná a logicky
očekávatelná otázka rozvášnila, ztrácíte glanc. Dokonce strměji a
více, než jsem u vás zvyklý :-) Jak si to mám vysvětlit? Já mám
bohužel jen informace z typických komunistických hlásných trub jako je
Český rozhlas, Česká televize, nebo ultralevičácký komunistický
zdroj propagandy Aktuálně.cz, kde se všude píše o 763 obětích, z
nichž 5 bylo chlapců ve věku 12-15 let, jedno dítě a 5 žen. O počtu
starců se nezmiňují, ale jistojistě tam zlí Češi(bezpochyby budoucí
komunisté s podanou přihláškou), svezli všechny důchodce z široka
daleka aby si do nich mohli zastřílet, protože střelba na pohyblivý
terč jim moc nešla a důchodci tak rychle neutíkají. Vy byste přeci
nelhal... Rozumím tomu tedy správně, hlavo, že své zoufalé výkřiky
zde uveřejněné nejste schopen doložit a lze je tedy považovat za
vylhané jako obvykle?
https://plus.rozhlas.cz/rok-1945-vyrovnavani-uctu-pripad-nejvetsiho-vrazden
i-nemcu-se-odehral-v-7615828 /
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nejvetsi-povalecny-masakr-nemcu-vyresen-z
name-vrahy/r~i:article:638627/
jarprchal43
2019-06-01 01:09
e173rb - Víte co, vy duševní ubožáku? Vysvětlil jsem vám zcela
jasně, že nejde o počty, ale o princip. Tak už dál nerozmazávejte
svoji hloupost a buďte rád, že vám alespoň chutná. Na těch číslech
se shodují vyšetřovatelé i historici. Tak si to dohledejte v
příslušné literatuře, pokud víte, co je to veřejná knihovna a
jestli umíte číst.
e173rb
2019-05-31 23:32
@jarprchal43 - Nevím jestli vy nebo někdo z vaší rodiny se pomstil na
nevinných ženách a starcích, to je vaše věc. Zřejmě se vám však
tradičně nepodařilo pochopit hned napoprvé, na co se vás táži. Tak
ještě jednou a pomaleji, můžete prosím doložit, že v Postoloprtech,
jimiž jistě nezačala historie našeho soužití s Němci, zemřelo
"podle nejnižších odhadů 2300 starců, žen a dětí"?
Předem velice děkuji.
jarprchal43
2019-05-31 22:55
e173rb- petr.karlik vám tady napsal zcela jasně, že jsme se pomstili na
nevinných ženách a starcích, protože muži buď padli nebo byli v
zajetí. Postoloprtský masakr se vyšetřoval hned po válce, ale
komunisti to ukončili, lidi, kteří vyšetřování prováděli, byli
pronásledováni. Vyšetřování obnovila po roce 1989 žatecká
kriminálka celkem třikrát. Vyslechla desítky svědků a na základě
toho došla ve spolupráci s historiky ke zmíněným číslům. Viníci
nemohli být bohužel potrestání, protože mezi tím zemřeli. Při
exhumaci bylo nalezeno 763 obětí masakru, další těla skončila bůhví
kde. Ale pro vás komunisty je typické, že se vždycky začnete dohadovat
o číslech a jejich zpochybňováním událost bagatelizujete. Vražda
nevinných lidí ve jménu odplaty je prostě zločin a je už celkem
podružné, jestli obětí bylo sto nebo tisíc. Poválečnými masakry
Němců, ať už to bylo v Postoloprtech, při pochodu smrti z Brna nebo na
Švédských šancích v Přerově jsme se bohužel jako národ snížili
na úroveň nácků, kteří prováděli stejná zvěrstva na českém
obyvatelstvu v období okupace. A o té letecké navigaci za druhé
světové války máte opravdu představu jak Hurvínek. Než začnete
dělat rozumbradu přes historii, měl byste se jí alespoň trochu
věnovat a něco si přečíst.
e173rb
2019-05-31 20:52
@velkymaxmilian - Vy jste se zde již nesčetněkrát předvedl jako
převeliký myslitel, chci se vás tedy zeptat, k čemu jsou v letadlech
navigátoři? Myslíte že ti anglicky hovořící jsou do jednoho tak
schopní, že ani jeden nedokáže rozpoznat podle mapy ani jiných
indicií co vlastně bombarduje? Žádný z pilotů a palubních
inženýrů také nedokáže číst z přístrojů? Nebo je to jak říkal
zmiňovaný veterán a musí se pouze plnit rozkazy? @jarprchal43 -
Můžete prosím doložit, že v Postoloprtech, jimiž jistě nezačala
historie našeho soužití s Němci, zemřelo "podle nejnižších
odhadů 2300 starců, žen a dětí"? Děkuji.
fronda
2019-05-31 01:27
Odsun Němců byl správný a nutný.
petr.karlik
2019-05-30 14:08
K bombardování Prahy se vyjadřovat nebudu, protože zatím nebylo
prokázáno, že to Američané udělali úmyslně. Myslím si ale že šlo
o omyl, protože Američané na tyto nálety vylétali až ze střední
Italie, takže 140 km mezi Prahou a Drážďany mohlo způsobit tento omyl.
K nehumánním odsunům Němců musím připomenout, že v r. 1945 jsme
pomstu za velké zločiny Němců za protektorátu t.j. Lidice, Ležáky
atd. provedli na starých lidech, ženách a dětech, protože muži buď
padli ve válce nebo byli v zajetí. Myslím si že před světovou
veřejností je lépe, když ty zločiny přiznáme, než když je
zapíráme nebo překrucujeme.
velkymaxmilian
2019-05-30 08:57
Autor bohužel netuší jaký je rozdíl mezi navigátorem jednoho z x
letounů bombardovacího svazu a letovodem svazu.Celá kauza byla
mnohokrát probrána v odborné i populární literatuře.
jarprchal43
2019-05-30 08:39
V Postoloprtech nešlo o "pár esesesáků", ale podle
nejnižších odhadů o 2300 starců žen a několik dětí. Jediné, co
šlo komunistům odjakživa, je překrucování faktů.
o.motl
2019-05-30 08:27
Autor si tehdejší navigaci bombardovacích svazů představuje jako
Hurvínek válku. To, jak pravděpodobně došlo k navigační chybě,
popisuje Jiří Rajlich na stránkách VHÚ.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.