Ilustrační FOTO - Pixabay

Popularita sociálních sítí už klesá

Používání sociálních sítí v České republice začalo klesat. Zatímco loni na ně chodilo denně 80 procent českých uživatelů internetu, letos je to 77 %.

Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který na začátku druhého čtvrtletí realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

Průměrná doba stráveného času na sítích klesla ze 149 na 143 minut denně. Stagnace se týká především Facebooku, naopak Instagram svou pozici posiluje. Významně také rostou chatovací aplikace.

»Letošní výsledky průzkumu AMI Digital Index naznačují změny na poli sociálních médií. Přestože v minulých letech tradiční sociální sítě dynamicky rostly, letos již zřejmě dosáhly svého pomyslného vrcholu. Stagnaci samozřejmě způsobuje i fakt, že aktuálně je na sociálních sítích již přes 94 % českých uživatelů internetu,« uvedl vedoucí partner AMI Communications Marek Stránský.

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává nadále dvojice YouTube a Facebook, které vyzkoušelo 94 % respektive 92 % uživatelů internetu. Výrazně posílil Instagram, osobní zkušenost s ním potvrzuje 52 % uživatelů.

Průzkum dále potvrzuje pasivitu významné části uživatelů sociálních médií, kteří přidávají příspěvky se stále menší frekvencí. Téměř 40 % lidí na Facebooku nepřidává příspěvky vůbec, nebo jen několikrát ročně. Aktivita na Instagramu naopak roste, přes 20 % uživatelů sdílí příspěvek alespoň několikrát týdně, v roce 2018 tak činilo necelý 15 %.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.7, celkem 3 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.