Ilustrační FOTO - Pixabay

Argumentace svědčí výuce

Pokud žáci ve škole diskutují a argumentují, víc se toho naučí. Vžité přesvědčení, které dosud mělo jen malou oporu ve výzkumných datech, potvrdili odborníci z Masarykovy univerzity v Brně.

Podle odborníků z Ústavu pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity existuje silná individuální souvislost mezi promluvami konkrétního žáka a jeho výsledky v testu čtenářské gramotnosti. Čím víc ve výuce hovoří a argumentuje, tím lepší má výsledky. »Vyplývá z toho, že ti učitelé, kteří dokážou své žáky dovést k tomu, aby o probírané látce diskutovali, pozitivně ovlivňují jejich učení,« uvedla Klára Šeďová, vedoucí výzkumného týmu.

Vědci sledovali více než 600 žáků devátých tříd. Měřili délku promluv žáků a také sledovali, jak často argumentují. Vyvinuli kvůli tomu i vlastní mobilní aplikaci EduCoM, aby byli schopni s patřičnou přesností sbírat velké množství dat.

Aplikace na tabletu ukazovala rozložení žáků ve třídě a badatelé tak mohli jednoduše monitorovat jejich aktivitu ve výuce. Kvalitu žákovského učení následně vědci zjišťovali prostřednictvím testů čtenářské gramotnosti zadávaných Českou školní inspekcí v roce 2017.

Odborníci z ústavu pedagogických věd o svých výsledcích Českou školní inspekci také informovali. Podle náměstka ústředního školního inspektora Ondřeje Andryse výzkum dokazuje, že je nezbytné kombinovat různé metody a formy výuky, včetně těch, které žáky více aktivizují.

(ste)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.6, celkem 7 hlasů.

(ste)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.