Redakční sloupek

Komu věřit

Dnešní doba je dobou stále více sílící obrany civilizace a planety před klimatickým kolapsem či neustále vedeného sporu o migranty, který paradoxně s tématem klimatu už také souvisí a bude souviset s každým dalším dnem razantněji. Žijeme ale také (zatím) v době ekonomického růstu a s ním související prosperity v bohatých zemích, takže hledat čistě levicová témata je čím dál složitější.

Ano, jedním z takových témat by kromě boje proti hnědnutí světa mohla být právě ochrana klimatu, ale zejména u nás paradoxně z tohoto problému netěží Zelení, natožpak autentická levice, ale Piráti. Jednak proto, že se stali součástí europarlamentní zelené frakce, ale i díky tomu, že jim hodně fandí oficiální masmediální fronta. Což v době mediokracie – dalšího aktuálního fenoménu, je věc nanejvýš důležitá.

Právě tady je další problém pro levicové strany, kterým – přiznejme si to otevřeně – veřejnoprávní masmédia nikterak nepomáhají, spíš naopak. I proto se nemalá část levicových voličů uchyluje k důvěře tzv. alternativním médiím, zejména všelijakým pochybným serverům a jimi ovládaným četným tematickým skupinám na sociálních sítích, resp. rozesílaným hromadným mailům, z 99 % informativně falešným. Hoaxy a fake news tak bombardují často nejen internet, ale čím dál častěji i některá seriózní masmédia.

Spolu s tím se ruku v ruce nese naopak nedůvěra těm veřejnoprávním, v čele s Českou televizí. Popravdě, když slyšíte od Jakuba Železného slova o tom, co se tu dělo »na vrcholu komunismu«, ačkoli každý průměrně inteligentní člověk ví, že tady ani nikde jinde žádný komunismus ještě nebyl; nebo když vás historik František Kolář na ČT přesvědčuje, že bojkot moskevské olympiády v roce 1980 byl oprávněný, protože přece SSSR byl v té době prý agresorem (v Afghánistánu – což bylo proti olympijské chartě), obrací se vám kudla v kapse. Nebyly totiž náhodou USA před olympiádou v Salt Lake City 2002 v prakticky identické situaci? Ale o tom v inkriminovaném rozhovoru ani slovo.

Takže ano, je fakt, že ČT dost často měří dvojím metrem a záměrně - zejména ve vztahu k historii - tendenčně zkresluje. Na druhou stranu o současném dění doma i ve světě si coby veřejnoprávní masmédium nemůže dovolit vyloženě lhát, takže důvěřovat (plus samozřejmě následně prověřovat) jí prostě z logiky věci musíme – daleko spíš než neprůhledným serverům rozsévajícím ve společnosti fakt tak akorát atmosféru strachu a nenávisti. Což k ničemu dobrému nepovede…

Roman JANOUCH


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6.4, celkem 170 hlasů.

Roman JANOUCH

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


halonoviny
2019-08-23 14:40
Nejhorší je, že mladí levičáci vám řeknou, že parlamentní levice
už dávno v ČR žádná není. Protože ani ČSSD (dlouhodobě), ale ani
KSČM už se jako levice nechová. A proto tihle kluci a holky, skuteční
revoluční socialisté, trockisté, anarchisté atp., volí ze zoufalství
Piráty - šílená situace :( R. Janouch
reich.mir.fan
2019-08-22 20:54
Jako senior v dnešní době tedy tzv.demokrácie nevěřím nikomu a
ničemu.Donedávna jsem snad ještě trochu věřil jen KSČM ale dnes už
ani to není pravda.A nic na tom nezmění ani přepřahání šimlů
které se prý chystá příští rok na sjezdu.Levici jako takové
skutečně zvoní umíráček.Prví zazvoní ČSSD a KSČM podle mne
později protože není tak rozhádaná těch cca 5,5% ve volbách snad s
odřeným hřbetem nějak uhraje.
halonoviny
2019-08-22 17:38
Prchale, vaše matematická teorie je zcela lichá. Samozřejmě, že se
počítá s tím, že se to vyzradí. Ale právě u tak šílené akce to
nevadí, protože většina vyzrazení v tomto případě stejně nikdy
neuvěří - takže v tom problém není. Odkud si ostatně myslíte, že
vychází konspirační teorie. No často právě z vyzrazení
neoficiální reality/pravdy. Z prstu si to nikdo necucá... K žádnému
leteckému útoku na Pentagon nedošlo - matematicky bylo spočítáno, že
kdyby letadlo na Pentagon spadlo, tak by újma toho komplexu byla na zcela
jiné úrovni, než k jaké došlo. Odpálili tam výbušniny z
náklaďáků, které pád letadla měly simulovat. A letadla na WTC
samozřejmě pilotovali Saúdoarabáši - ale podle všeho prostě
objednaní zástupci US administrativy, no... O důkazu nad důkazy už
jsem tu psal několikrát. Každý jiný pracovní den se v daný moment,
kdy k vletu letadel došlo, pohybovaly v budovách WTC desetitisíce lidí.
A unisono v úterý 11. 9. 2001 sotva pár tisícovek převážně
technicko-administrativního personálu? Až na pár výjimek všichni
hlavouni měli jednání mimo budovy WTC, nebo dovolenou či náhradní
volno? To je pro mě matematický důkaz nad důkazy. Odkud asi dostali
echo, aby právě 11. 9. do WTCka do svých kancláří nešli?! Vy tu
píšete o snaze házet špínu. Házet špínu na USA nikdo nemusí. Tu na
sebe USA hážou bezmála celých těch 240 let přibližně, co
existují... Hezký večer. R. Janouch
reich.mir.fan
2019-08-21 20:26
Mezi cca 6% voliči KSČM se šeptá že Vojtěch Filip příští rok již
nehodlá kandidovat na vůdce KSČM a že dojde k předání moci.Jsem
zvědav zda dojde k tichému předání moci někomu koho si sám
demokraticky určí nebo se odehraje tvrdý střet mezi jeho příznivci a
platformou restart.Rovněž jsem zvědav zda se něco v KSČM změní nebo
se pojede ve starých kolejích.Doufám že se snad obmění i vedení
redakce HaNo a nové vedení vybředne ze zaběhnutého stereotypu.
fronda
2019-08-21 01:05
Nevěřit nikomu, používat kritické myšlení. Ovšem zrovna ČT je
etalonem manipulace. Tam jsou za polopravdy, vytváření veřejného
mínění atd. placeni. Z našich daní. Mají to zmáknuté, vzpomeňme na
vymyté dutiny lebeční většiny lidí všude na Západě. Jsou to
právě tato média, kdo šíří nenávist a ignoruje racionální
argumenty. Inteligentnější lidi pak samozřejmě hledají informace
jinde. Nabízí se otázka, proč ne v Haló novinách? Pro odpověď
stačí nahlédnout do těchto stránek. Profesionální úroveň je
prostě tragická a je to čím dál horší.
jarprchal43
2019-08-20 19:28
Roman Janouch - I když jste zatížen komunistickým myšlením v
jednoduchých poučkách, mohl byste pochopit, že tak rozsáhlou akci,
jako by byla řízená demolice dvojice mrakodrapů plus útok na Pentagon
plus další neúspěšný pokus čtvrtého letadla by musela připravovat
docela velká skupina lidí. Existuje matematická teorie (mám to někde v
počítači, ale nehodlám si kazit dovolenou hledáním), jak s rostoucím
počtem zúčastněných osob roste pravděpodobnost prozrazení. V
případě "dvojiček" je stoprocentní. Mezi fake news a
hloupými teoriemi typu, že se Američani shodili dvojičky sami, a že
přistání na Měsíci natočili někde v nevadské poušti nevidím
žádný rozdíl. Oboje má stejný účel: házet špínu. A o to jde vám
komunistům až v první řadě, že ano. Přesvědčujeme se o tom dnes a
denně. Negativní energie se všech článků a projevů vašich
soukmenovců jenom kape. Strašit a strašit, to je vaše heslo dne.
Naštěstí jste nás za čtyřicet let svého panování zocelili, takže
jsme imunní.
halonoviny
2019-08-20 18:38
Prchale, minimálně to, že 11. září si zařídili sami Amíci, není
konspirační teorie, ale prokazatelný fakt. Jinak ovšem konspirační
teorie samozřejmě nejsou totéž co hoaxy a fake news. Ale to při své
inteligenci jistě víte, takže zase lacině nezkreslujte... R. Janouch
halonoviny
2019-08-20 18:36
Miki.13: Ale já netvrdím, že vím, že tam nebyli. Jen, že nevěřím
Američanům ani nos mezi očima, takže mi to přijde krajně
nepravděpodobné. Uvědomuju si ale zároveň, že to, že tam byli, uznal
i SSSR... R. Janouch
miki.13
2019-08-20 17:18
Na ty Američany na Měsíci jsem úplně zapomněl. Takže né vždy tu
hlavu používáte:))
miki.13
2019-08-20 17:12
R.Janouch: I když se názorově velmi rozcházíme, cením si na vás, že
zde říkáte otevřeně svůj názor, umíte jako jeden z mála z vašeho
tábora slušně diskutovat a používáte u toho hlavu. Nařčení od
kerapy, že jste placen Sorosem je už mimo mé chápání.
jarprchal43
2019-08-20 17:10
Že zrovna Janouch, vyznavač konspiračních teorií (např. že
Američani nebyli nikdy na Měsíci nebo že si sami shodili newyorské
dvojičky), bojuje proti hoaxům a fake news, je pozoruhodné. Už dlouho
jsem se tak od srdce nenasmál.
velkymaxmilian
2019-08-20 16:22
Za Atlantu se musím kát, ještě štěstí že jsem trefil kontinent...
halonoviny
2019-08-20 15:19
Už několikrát jsem Vám, Maxi, psal, že není mým cílem se ve
sloupcích zavděčit zdejšímu většinovému čtenářskému ansámblu -
takže s negativními reakcemi jsem počítal. To hodnocení podle mě bude
dáno nějakým automatem - nejde ani o známku, jako o nezvykle vysoký
počet hodnotitelů. Občas se mi před lety tohle stávalo. Asi mám
nějakého fanouška, který to "umí" - obalamutit stroj.
Věřte mi, nemám z toho radost... Jinak slovo prý jsem použil proto,
že samozřejmě vím, co se dělo od 79. v Afghánistánu a neschvaluju
to, přesto to nepovažuju ani za bratrskou soudružskou pomoc, ale ani za
agresi - dejme to mu něco mezi. Invazi, kterých USA ve svých dějinách
napáchaly několik desítek - a tam to nevadí (proto to srovnání s
napadením Afghánistánu před hrami v Salt Lake). Jinak ve svém
historickém okénku máte chybu. Laciný odvetný bojkot LOH 1984 se
netýkal Atlanty (tam byly hry až v 96.), ale Los Angeles... Hezký den,
R. Janouch
halonoviny
2019-08-20 15:15
Kerapo, žádný Svobodný visílač naštěstí neznám. Pokud máte na
mysli tu nenávistnou instituci, která se píše trochu jinak, tak to
bohužel. A Raptor čtu prvně, to se budu muset poučit, co to zase bude
za sílu... :( Nu, vaše věc - halt už patříte mezi oběti obchodu se
strachem, takže nenávist považujete za pravdu - proti gustu... R.
Janouch
halonoviny
2019-08-20 15:13
Pleningeri, souhlasím s Vámi. Netvrdím, že ČT nefiltruje, necenzuruje,
naopak - proto jsem uvedl i ony dva příklady. Jen tvrdím, a za tím si
stojím, že vědomě přímo nelže. To si prostě nemůže jako
veřejnoprávní instituce dovolit. Oni samozřejmě mají své právníky,
kteří ví, kam až tvůrci zpravodajství a publicistiky mohou zajít a
kam už ne... R. Janouch
havlikjo
2019-08-20 13:53
Plně souhlasím s předposlední větou pana Hájka.
hajek.jiri51
2019-08-20 12:21
ČT není nestranná a není objektivní - tedy, byť dokonce placena
veřejností, veřejnoprávní. "Rada" - , která by na to měla
dohlížet, je jednostranně zpolitizovaná, tedy absolutně nefunkční. A
nikdo s tím nic nedělá. Ani Sněmovna, ani Senát. Nikdo nic. Prostě
bída. Lidi, kteří mají stejný nebo aspoň podobný názor, by měli za
ten hnůj přestat platit. To by určitě zabralo.
pleningeri
2019-08-20 11:47
Na Kavčích horách mají svůj Kodex. Mají i svou Radu, která dbá, aby
její vysílání bylo pro-evropské+NATOvské+americké a respektovalo
zájmy ČR. V důsledku pak jde o účinné filtrování zpráv i když
korektně jde již o CENZURU ...
velkymaxmilian
2019-08-20 10:31
Pane Janouchu část čtenářů papírových i elektronických HaNo si
přímo rochní v označování České televize jako "Ministerstvo
propagandy z Kavčích hor". Sloupkem, hlavně posledním odstavcem
jste u nich nezabodoval. Teoreticky lze souhlasit s tím, že termín
"na vrcholu komunismu" může vypadnout pouze z úst osoby,
která svým IQ má do "Mensy International" pár světelných
let, ale je to dnes obecně užívaný termín, prostě tak to je a s tím
nic nenaděláte. Co se týče bojkotu OH v Moskvě 1980 v souvislosti s
Afghánistánem, tak pro sovětskou agresi do této země neexistuje
žádné PRÝ ! Jako zahraniční redaktor musíte vědět, že speciální
sovětské výsadkové jednotky 27. prosince 1979 dobyly prezidentský
palác v Kábulu a zavraždily legitimního prezidenta H.Amína. Na jeho
místo dosadila Moskva loutku B.Karmala. Na bojkot západních zemí OH v
Moskvě reagovalo sovětské vedení bojkotem OH v Atlantě, k čemuž
"dokopalo" i své středoevropské gubernie. Ocenit je třeba
politické vedení Rumunska a Jugoslávie, které kremelské starce poslalo
tam kde Slunce nesvítí. Připomínat, že si SSSR afghánským
dobrodružstvím zatloukl jeden z posledních hřebíčků do své rakve a
otevřel prostor k pádu východního bloku jistě víte. Váš sloupek až
na pár pih na kráse je vcelku dobrý, z dosavadního hodnocení že ne
všichni jsou zabednění.
kerapa
2019-08-20 10:00
Kolik R.Janouchovi platí Šoroš nebo ten Dvořák z ČT za tyhle
"moudra"?!?!!Každý rozumný člověk dneska už ví že ČT
lže- věřit se dá dneska už jenom vlasteneckým sdělovacím
prostředkům- viz např.Svobodný visílač,Raptor,Aeronet,Sputnik a
částečně HaNo.
Hlasování
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.