Politika hladu a chudoby

Ano, před necelými 30 lety bylo přerušeno budování socialismu prakticky ve všech zemích socialistického bloku a začalo období budování kapitalismu. Ti, co očekávali bohatství a slávu, věděli jak na to a byli zrovínka v centru hlavního dění, se toho vlastně dočkali. Stačilo zhasnout a lidem nalhat, že komunisté straší nezaměstnaností a opuštěním socialistické cesty, a potom naplno rozkrást, co se dalo.

Myslím, že to je velmi špatný základ budování jakýchkoli nových cest. Ale já to vidím ještě kritičtěji. Pořád se komunistům předhazuje, co všechno špatného udělali. A jaký je výsledek za 30 let kapitalismu, ptám se já?

Dovolím si jen opravdu namátkou konfrontovat tyto dva světy. Tak začnu u dětí. Co je to za zrůdnosti, když děti nemají na obědy ve škole a musí se na ně skládat společnost a stát se rozmyslí, jakou částkou velkoryse přispěje? Co je to za zločin, když jsou na malé děti uvaleny nesmyslné dluhy, a to ještě nemají vůbec žádnou právní odpovědnost. Takže se narodily chudé a chudé musí zůstat, nebo platit. A právní možnosti? Jsou prakticky nulové. Rodina, která nemá na své závazky a ani na obědy pro své děti, si nemůže opatřit právního zástupce. Kriminalizace chudoby a obchod s ní je základem kapitalismu, neboť společnost zásadním způsobem třídně rozděluje!

Máme plná ústa keců o rovnosti mužů a žen. Na druhé straně prostituci chceme tolerovat, či dokonce ji legalizovat zdaněním, a přitom víme, že je to především vykořisťování a nedůstojný prodej lidské bytosti. A také tyto ženy klidně necháme vystavovat podsvětí, drogám, násilí, citové otupělosti, ale i obecné degradaci ženy jako takové! Hlavně že vytváříme kvóty na ženy, když především v profesním oboru přece musí vítězit zásadně odbornost!

Jak můžeme mluvit o lidských právech, když se šmelí s lidskými orgány. Oficiálně i neoficiálně. Mluvíme o potřebě odborných profesí a místo, abychom si ochránili pracovní trh, najímáme levnou rekvalifikovanou pracovní sílu z Ukrajiny za hrozných podmínek a snižujeme tak naši reálnou mzdu našim českým pracujícím! Bijeme se v prsa jako vlastenci a demonstrujeme na pódiích s anglickými hesly a transparenty. Necháme si vnutit angličtinu do českého jazyka, jako by se nic nedělo. Mluvíme o obranyschopnosti své vlasti a místo armády máme partu placených žoldáků v rámci NATO.

Z toho plyne, že obecně bohatí nemusí dodržovat zákony, pokud se nenechají chytit, a chudí musí tvrdě platit často vlastní existencí třeba jen za to, že nejsou platebně schopní a zaměstnavatel jim prostě nezaplatil. Komunisté vědí, že je to o politické vůli. Nikdy jsem si nemyslel, a už vůbec ne za socialismu, že dnes budu psát o politice hladu a chudoby.

Roman BLAŠKO


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 1.6, celkem 403 hlasů.

Roman BLAŠKO

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


joska.korinek
2019-08-23 15:36
Řekl bych, že zrušení bodového hodnocení nestačí. V tzv. diskusích
na HaNo se nediskutuje, ale jen si pár sebestředných trumberů
vynahrazuje to, že se před listopadovým pučem báli něco kritického
proti režimu pronést. V přikrčení potajmu něčím škodili, ale
někteří z nich s režimem i spolupracovali. Zrušením „diskusí“ by
se až tak moc nestalo, ale byl by od těch otravů aspoň pokoj.
miki.13
2019-08-23 14:12
A kdo je pán a kdo chudák? Jestli myslíte chudí duchem, tak souhlasím.
znovacek
2019-08-23 12:15
Slavit toto výročí je nechutné. Je to oslava pánů na chudáky!
kafrmi
2019-08-23 09:48
fronda, a co je prosím dnes lepší, než kdyby to bylo podle pana
Jakeše. Myslíte ten srab a neštovice co tu máme? Nesmí si lidé
situaci vylepšovat tím, co by vývoj stejně přines, ten se opravdu ale
opravdu nezastaví a dobře tomu tak.
fronda
2019-08-23 02:21
Vydávat za úspěch, že je něco lepší než před 30 lety, to je
známka krachu polistopadových iluzí o kapitalismu.
svaty_vaclav
2019-08-22 22:09
velkymaxmilian, už nudíš, s tím tvým infantilním antikomunistickým
„ostrovtipem“. Doufám, že za to dostáváš ve své hospodě panáky
od stejných troubů jako jsi ty, kterým tam děláš Augusta? Jo a nauč
se už konečně česky velkymaxmilian.
velkymaxmilian
2019-08-22 20:27
@svatý_václav: Nic moc hochu myslím, že i hlemýžď je rychlejší,
ten by na to vložení tří profláknutých tapet nepotřeboval sedm
minut. Nevím co tě pobouřilo, měl bys být rád za bezplatný typ na
možnost seznámit se s kvalitním historie znalým soukmenovcem s.Janem
Fisterem z Havířova, absence poděkování z tvé strany svědčí o
nevalné výchově v dětství...
svaty_vaclav
2019-08-22 19:47
velkymaxmilian – nelžete, nepřepisujte a nepište jak se vám to hodí,
jak je u vás zvykem. 7.3.2019 jste si našel podle vašeho tvrzení ve
svém bydlišti Partičku stejných havlistických hospodských troubů
jako jste vy sám velkymaxmilian a v diskusi na HaNo jste se vyškleboval a
posmíval se nad německými plynovými komorami Osvětim, které zplodil
německý kapitalismus, to může jen polonacistické hovádko vašeho
ražení a vám podobní. Takové prasátko se jen tak nenajde. Tak ať
vám za ty německé koncentráky ty panáky od vám podobných troubů
chutnají, jak jste se tady chlubil že je od nich dostáváte.
svaty_vaclav
2019-08-22 19:44
Tuplovaný moula miki.13 tady opět čumí na článek jak tele na nová
vrata. Antikomunistický moula miki.13 zpravidla článkům v HaNo
nerozumí a pak vypadají jeho diskusní výblitky jak vypadají. Ještě
zapomněl miki.13 pojednat o komunistických zločinech, jak je obvyklá
jeho komická vsuvka.
svaty_vaclav
2019-08-22 19:39
Některý z místních diskusních antikomunistů nebo fašistů v této
diskusi na HaNo má v počítači generátor počítačových IP adres nebo
připojení k proxy s možností změny IP adres a snaží se tady
naklikáním počtu nesouhlasů z těchto postupně generovaných IP adres
jako jednotlivec předstírat a imitovat hromadný nesouhlas s článkem v
hodnocení 1-7 výše. Je to zřejmé z toho, že průměr hodnotících v
diskusích HaNo je vždycky nižší, než místním antikomunistou
vygenerované abnormálně vysoké číslo celkového počtu hodnocení
než je obvyklý průměr. A pak že antikomunistům na Haló novinách
nezáleží.
miki.13
2019-08-22 15:38
Obědy jsou o čtvrtinu levnější, ne za čtvrtinovou cenu, omlouvám se.
miki.13
2019-08-22 15:32
Zdejší bolševickou žumpu svaty vaclav a hajek.jiri 51 ani komentovat
radši nebudu. Jsem ale rád, že takových jako vy žije v naší zemi
minimum.
miki.13
2019-08-22 15:29
To jsou neskutečné propagandistické lži soudruhu Blaško. Začneme u
těch vašich dětí. V roce 1989 byla průměrná cena oběda na prvním
stupni ZŠ 3,80. Dnes je průměr 22Kč. Při srovnání průměrné mzdy
3100 a 24000 dnes, vychází dnes obědy za čtvrtinovou cenu. Zadarmo
nebyly obědy ani za komunistů. Oni i tenkrát soudruzi věděli, že co
je úplně zadarmo, toho si lidé neváží. Ona nebyla prostituce? Ono se
šmelí dnes s lidskými orgány? Atd. atd. Co chtít od člena KSČ
Štěpánovci. Nedivil bych se kdyby na vás někdo z lékařů podal
trestní oznámení.
joska.korinek
2019-08-22 15:19
Zato ti „více chápaví“ přišli na to, jak ovlivnit hodnocení, aby
se mohli slabomyslně pošklebovat.
velkymaxmilian
2019-08-22 13:34
@hajek.jiri51 + svatý_václav: Máte pravdu vítězství
kontrarevolucionářů v roce 1968 zabránila internacionální pomoc
bratrských armád Varšavské smlouvy. Včera se k tomu vyjádřil na
diskusním fóru novinek.cz jeden z vašich soukmenovců soudruh JAN FISTER
z Havířova, jeho názor by se měl tesat do kamene, byla by škoda s jeho
názorem čtenářskou obec HaNo neseznámit. "Nedorazil nikdo asi
proto , že žádná okupace nebyla ! Jak zajímavé , že na výročí
okupace naší země Německem se rok co rok poněkud zapomíná !!!
Nevěnuje se této německé okupaci ani z desetiny taková pozornost !A to
nás Němci okupovali po staletí ! Již tenkrát v 68 někteří
"dobráci" chtěli rozkrást republiku a zaprodat ji cizákům !
Mnoho tzv. revolucionářů bylo ozbrojených a tito ozbrojenci pozabíjeli
X odpůrců jejich plánu ! Ale o tom se nemluví nepíše ! Kdyby
nezasáhla vojska VS tak by zde byla občanská válka !A jestli někdo
střílel na tyto vojáky tak nemohl očekávat nic jiného než odvetnou
střelbu ! O 20 let později se jim ten převrat povedl když to měli
požehnáno od Gorbačova a StB!" PS: text není nijak upravován, a
to včetně počtu vykřičníků. Více než sedm desítek souhlasných
lajků, které soudruh z Havířova obdržel ukazuje co to je daň
demokracii. Pro méně chápavé tedy to, že se mezi námi volně
pohybují...
hajek.jiri51
2019-08-22 12:09
Pardon - od 1989.
hajek.jiri51
2019-08-22 12:08
A v 1968 se jednalo o to samé. Ale protože ještě nedozrála
kontrarevoluční situace, nevyšlo to. Až v 1959. A od té doby nám
balamutí mozky řečičkami o "pokroku". Jak pro koho. Pro
"plebs" sotva.
svaty_vaclav
2019-08-22 11:42
Slavit listopadový puč 89´ znamená slavit a radovat se z
kapitalistické velkozlodějny na národním majetku Československa.
Znamená to slavit duchovní úpadek a rozkradení národního majetku
šíbry, Havlem počínaje. V listopadu 89´ lidé naneštěstí
neprohlédli podvod, který se s nimi hraje. Lidé si mysleli, že se děje
cosi velkolepého, ale byla to jen obyčejná zlodějna československého
státního národního majetku. Pokračovalo to rozbitím Československa a
pokračuje zlodějnami dodnes.
Hlasování
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.