Ilustrační FOTO - Pixabay

Ohrožují koloběžky Pražany?

Vedení Prahy 2 podá trestní oznámení na provozovatele elektrokoloběžek, společnost Lime, pro podezření ze spáchání trestného činu obecného ohrožení.

Důvodem je porušování podmínek provozu koloběžek, sdělila po jednání radních Jitka Eisenhammerová z odboru kanceláře starostky a vnějších vztahů. Po magistrátu radnice chce, aby firmě vypověděl memorandum o pravidlech provozu koloběžek. Regulaci koloběžek prosazuje také Praha 1.

Spor radnice s provozovatelem trvá několik měsíců, Praha 2 na svém území zakázala jejich provoz. Radnici vadí, že lidé na koloběžkách jezdí po chodníku a koloběžky jsou pak odkládány na nevhodných místech. Firma Lime na základě dohody s magistrátem rozdělila území Prahy na zelené a červené zóny. Do červených koloběžky nesmí a zablokují se. Po firmě chce městská část také, aby předložila doklady o splnění technické způsobilosti a podmínkách provozu a vyjádření policie.

Zároveň MČ Praha 2 žádá hlavní město o vypovězení memoranda o rozvoji služeb sdílených kol, uzavřeného mezi hlavním městem a společností Lime. To například stanovuje zmíněné červené a zelené zóny. Zrušení memoranda by se nicméně dotklo i bezproblémových poskytovatelů sdílených dopravních prostředků, jako je společnost Rekola poskytující růžová kola.

Městská policie v Praze 2 loni potrestala 194 cyklistů a koloběžkářů, od začátku letošního roku do 15. září bylo podle radnice spácháno 1048 přestupků. Jde zejména o jízdu po chodníku.

Kromě firem Lime a Rekola v Praze fungují také carsharingové služby Car4way a Revolt. Od dubna na pražský trh vstoupila společnost Homeport, která nabízí sdílená elektrokola.

(cik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.8, celkem 5 hlasů.

(cik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Gartouzek
2019-09-24 12:42
Na chodnících s několika chodci mi koloběžky nevadí, chodce
bezpečně objíždějí. Avšak v hustším provozu na chodnících mi
velmi vadí, i když nejde přímo o nebezpečí úrazu. Důležité je
domýšlet situace do budoucnosti. Chodci by se měli cítit na
chodnících bezpečně a proplétající se koloběžky těsně mezi
chodci zvyšují u chodců psychický stres. Zvýšený stres je metlou
současné civilizace protože způsobuje řadu civilizačních chorob.
Při pohodové chůzi se stres odbourává, ale koloběžky na chodnících
to neumožňují, naopak ho zvyšují a ten dlouho přetrvává. Dejme
tomu, že koloběžky zvýší stres u chodců o pět procent. Avšak když
o oněch pět procent stoupne spotřeba antidepresiv a léků na
snižování krevního tlaku, tak to už není zanedbatelné. Zvýšený
stres zhoršuje kvalitu a produktivitu práce. Navíc chůze je mnohem
zdravější než elektrokoloběžky, které se rozmáhají. Z tohoto
důvodu by se ke koloběžkám na chodnících měly vyjadřovat i
zdravotní pojišťovny (jde i o jejich klienty) a podnikatelé v
nekoloběžkařských oborech (jde i o jejich zaměstnance - chtějí mít
zaměstnance zbytečně stresované? Dle mého názoru koloběžky do
center měst nepatří, tam by měly být klidové zóny.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.