Ilustrační FOTO - Pixabay

Pozor na předvánoční čarování se slevami

Listopadové výprodeje a slevy, mezi něž patří i marketingová akce Black Friday, nemusí znamenat, že zákazník nakoupí nejvýhodněji. Podle analýzy nákupního rádce Heureka.cz vždy neplatí, že by bylo v listopadu zboží levnější než v jiných měsících roku. Letos připadají slevové akce Black Friday na 29. listopadu.

Ceny jednotlivých prodejců se mohou lišit v průměru až o 50 procent a v některých kategoriích lidé najdou v prosinci podle analýzy zboží o 20 % výhodnější než v listopadu.  »Znamená to, že někteří prodejci i po padesátiprocentní slevě nabízejí zboží za cenu, za kterou se dá sehnat i u ostatních prodejců, a to třeba i bez slevové akce,« uvedl manažer Heureka.cz Marek Dobrý. Pokud si zákazník před nákupem podle něj ceny porovná, může ušetřit.

Pro nakupování online jsou standardně nejsilnějšími dny pondělky a doba, kdy lidé obdrží výplatu, uvedl Dobrý. Lidé by podle něj měli pozorně číst recenze a hodnocení e-shopů.

Podle webových stránek Black Friday Global si o takzvaném černém pátku v rámci slevových akcí koupí průměrný Čech tři produkty. Nejčastěji to jsou oblečení, obuv, elektronika, domácí spotřebiče, kosmetika a dětské zboží.

Letos podle portálu plánují Češi utratit v e-shopech a kamenných obchodech v průměru na Black Friday téměř šest tisíc korun. V ČR meziročně rostou prodeje o téměř 500 % proti běžným dnům, v ostatních evropských státech jsou prodeje ještě mnohem vyšší. Například na Slovensku stoupá podle portálu zájem o 666 % a v Německu o více než 2418 %.

Zákazníci nakupují zpravidla ráno a večer, Češi podle údajů portálu za loňský rok především mezi 10:00 až 13:00 a mezi 20:00 až 21:00. Průměrná deklarovaná sleva zboží se na černý pátek loni pohybovala kolem 62 %.

Pro americké maloobchodníky je černý pátek obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří v USA k největším nákupním dnům a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. V českých e-shopech se tento nákupní svátek objevil v roce 2013.

Podle slevového portálu Picodi.com, který zveřejnil nové dotazníkové šetření o slevových akcích, se černého pátku zúčastní 81 % respondentů. Jiné průzkumy ale uvádějí polovinu. Na výprodeje podle Picodi chodí 68 % dotazovaných Češek a 57 % Čechů, ti však vedou v útratách.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.3, celkem 3 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


juliejuliovita
2019-11-25 07:58
To je třeba případ serveru slevato.cz, kde jsou původní ceny zboží,
o kterých si rozhodují sami eshopy... Jenže tohle tady vždy bylo, je a
bude.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.