ČOI zjistila diskriminaci zákazníků

Česká obchodní inspekce během třetího čtvrtletí letošního roku zjistila pět případů diskriminačního chování v obchodech. Ve většině případů šlo o účtování vyšších cen pro rusky a anglicky hovořící spotřebitele.

Ilustrační FOTO - Haló noviny

Od začátku července do konce září uskutečnili inspektoři 204 kontrol. Nějakou z forem diskriminace odhalili v pěti případech, což představuje 2,5 procenta z celkového počtu kontrol.

ČOI zjistila, že jednou byla ke kontrolnímu nákupu, při němž zákazník mluvil rusky, připočítána částka 100 korun. V jiném případě zaplatil anglicky hovořící spotřebitel o 132 korun víc, než správně měl. »Jednou bylo ke kontrolnímu nákupu, který byl realizován v ruském jazyce, připočítáno spropitné ve výši 53 Kč, česky hovořícím spotřebitelům žádné spropitné účtováno nebylo,« konstatoval mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Diskriminační byl podle inspekce i postup, kdy permanentka do rekreačního zařízení stála místní občany, kteří platí včas za komunální odpad, 190 korun, pro ostatní byla cena stanovena na 690 korun. Stejně vyhodnotili inspektoři i případ, kdy handicapované ženě nebyl na invalidním vozíku umožněn vstup do provozovny.

ČOI kontrolovala i dodržování dalších právních předpisů. Porušení zákonů zjistila v 78 případech, nejčastěji to bylo porušení zásad poctivosti prodeje. Udělila 65 pokut ve výši 1,13 milionu korun.

(ste)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4.5, celkem 2 hlasy.

(ste)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.