»S námi přichází zákon«

Američtí zákonodárci snad dokonce v jednotném hlasování schválili »zákon o lidských právech a demokracii v Hongkongu«. Poté, co administrativa prezidenta Trumpa dala zelenou židovským osadám na území spravovaném palestinskou samosprávou, a předtím dokonce schválila anexi Golanských výšin, které Izrael okupoval v roce 1967, co uznala za prozatímního prezidenta Venezuely opozičního vůdce Guaidóa a po puči v Bolívii i samozvanou prezidentku, jde o další z činů, které namísto zklidnění situace ve světě ji ještě více rozjitřují.

Jde ale vůbec v Hongkongu o lidská práva, anebo o pokus vymanit se z jurisdikce Čínské lidové republiky? To druhé je zřejmě pravdou. Je přece třeba poškodit Čínu, dnes jejich, tedy USA, nejvýznamnějšího oponenta na zeměkouli.

Proto byl proti ČLR nasazen zcela nový kalibr. Zákon! To slovo samo se až příliš často objevuje v amerických kovbojkách. Vzpomínáte? »Se mnou přichází zákon«. Američané jsou na tato slova zvyklí. Je pro ně něčím normálním vzít kolt (cokoli, co střílí) a střílet. Ti muži s hvězdou ve filmech zákon hájili. Jenže jaký? Takový, který oni pokládali za správný, i když třeba do práva měl hodně daleko. Právo bylo kolt, a kdo uměl lépe střílet nebo měl lepší zbraň, mohl být ostatně také zákonem nebo dokonce »nad zákon«.

Tentokrát američtí zákonodárci skutečně přijali »zákon«. Nazvali ho »zákon o lidských právech a demokracii v Hongkongu«. Zákon ovšem, nechceme-li se dostat do myšlení tvůrců »střílejících filmů«, je třeba dodržovat. Když se nedodržuje, následuje trest. Jak však budou trestat Čínu, když současná hongkongská administrativa konečně zjedná ve městě pořádek? Když lidé, kteří se »studenty« a opozičníky nesouhlasí, budou mít čas na práci a nebudou se muset bát o své majetky a snad i životy? Jaký trest Spojené státy vynesou k těm, kteří pořádek zavedli? Chápu, že pořádek v Hongkongu pro USA znamená porážku, protože to nebude »jejich pořádek«. Jak tedy chtějí svůj »zákon« prosadit? Období »mužů zákona«, kteří si právo vynutí koltem, je pryč. Navíc Čína není Amerika. Je svrchovanou zemí se svými pořádky. Zákony přijaté ve Spojených státech pro ni nejsou zavazující. Prostě tam neplatí. Budou přijaty nové sankce, vojenská plavidla se přiblíží k teritoriálním vodám ČLR, zakážou Číně to i ono a zvýší obrátky »ve studené válce«, které budou už zavánět tou »horkou«? Svět opět bude dál od míru. A vinen nebude nikdo jiný než americký imperialismus, jenž se snaží o světovládnost.

Americkými zákonodárci přijatý zákon je ovšem farizejské opatření. Kdyby šlo totiž o lidská práva či právo vůbec, pak už dávno by Spojené státy musely vystoupit se zákonem na obranu Katalánců či jejich vůdců odsuzovaných na léta za to, že chtějí více svobody, nemohly by pomáhat, a to dokonce vojensky, odtržení Kosova od Srbska a ani se v klidu dívat, jak v Saúdské Arábii vraždící s americkými zbraněmi v šíitské části Jemenu jsou porušována lidská práva žen a odpůrci tamního režimu jsou ohroženi na životech. Takové zákony, které by hájily skutečné právo a pořádek a lidská práva ve zmíněných zemích, by v USA nepřijali a nepřijmou.

Václav ŠENKÝŘ, předseda kontrolního výboru města Děčína (KSČM)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5, celkem 58 hlasů.

Václav ŠENKÝŘ

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


joska.korinek
2019-11-27 10:51
No, kdyby se Amíkům povedlo zmáknout Hongkong jako Jugošku ... Tam by
se vešlo vojáků kopec.
velkymaxmilian
2019-11-26 20:02
@šlechta48: Ty vado jsi pořádně vytočený, pozor na žilku praskne a
přijdeš o přímou účast ve zteči až vzplane bitva poslední,
neriskuj hochu. Doufám, že se ještě jednou zapojíš do diskuse a
laťku hlouposti pozvedneš ještě více. Nespokojuj se s tím být
pouhým hlupákem na kvadrát a atakuj hlupáka na třikrát!
svaty_vaclav
2019-11-26 19:51
velkymaxmilian, pokud nerozumíš obsahu textu jiných diskutérů, hňupe,
tak radši mlč a šoupej nohama, ale při tvém vzdělání…. Řekni
nám raději velkymaxmilian zase něco o Havlovi, o tom lháři, jaký to
byl chlapík, to je přece tvoje parketa a vždycky tady krvácíš a
trpíš, když se o něm řekne skutečná pravda, hňup k hňupovi sedá.
(:-DDDDDD
slechta48
2019-11-26 19:04
To jsi zase, hošánku, byl na fotbálku? █ Článek je o americkém
zákonu o lidských právech v Hongkongu, je provincie již dalším
americkým státem? Pak přesahuje hranice USA!!! █ Jestli na to
nestačí ani zbytek IQ našeho pro-bruselskýho politruka, ať se jde
vyprázdnit někam jinam, slušně je to WC, ale hovorově
"hajzl". █ Zřejmě on americký zákon s radostí a beze
zbytku strávil a jeho blitky, jak vidět, ten hajzl již nepotřebují.
█ No, náš πčus.
fronda
2019-11-26 18:44
No tak tentokrát zvítězily "prodemokratické" síly, minule
propekingské, příště... Ale jenom imperialisté se kvůli tomu
vměšují do vnitřních záležitostí ČLR. Naštěstí Čína není
Grenada a má dost sil a možností každé agresi čelit.
velkymaxmilian
2019-11-26 17:56
@slechta48 + sv.Vašík: Vzhledem k tomu, že patříte do skupiny lidí, o
které pojednává první věta mé glosy, nejste schopni položit si
otázku proč jsem vlastně ty volby v Hongkongu tak pečlivě okomentoval.
Dobře na to odpověděl pan Motl:"Redakce ještě od svých
čínských soudruhů nedostala pokyn, jak o tom výprasku psát".
Není na tom nic divného stačí znát své pappenheimské, proto jsem s
mimořádným gustem "naprášil" volební debakl čínských
komunistů. Není vyloučeno, že na tomto webu se to přejde mlčením,
úvaha o něčem nenapsat, protože se to nehodí je cesta do pekel...
P.S.: Jinak s volbami v Hongkongu (2019) spojit indiánské války,
potlačení povstání černochů na Haiti, Člověka v tísni a Brusel,
tak na to je třeba mít "vyšší dívčí školu", kterou
nemám, jak vám hoši závidím...
o.motl
2019-11-26 16:20
Místo informaci o výsledku voleb v Hongkongu je v rubrice Ze světa
zpráva o ztroskotaných ovcích a ve Zprávách zahrádkářský zákon.
Redakce ještě od svých čínských soudruhů nedostala pokyn, jak o tom
výprasku psát.
slechta48
2019-11-26 13:05
Jako "obyč" opět @martin.harfa produkuje propagandu z Bruselu.
Je na "sto honů" cítit i ze Zpravodajství ČT. Když označí
diktátor za mořem jako "prodemokratické" pouliční vandaly v
Hongkongu či "umírněné hrdlořezy" v Sýrii, musí být
chráněni proti "policejní zvůli". Takové zhovadilosti si
můžou maksíku žvatlat jak dlouho chtějí. Třeba v tom Hongkongu také
působí americkými službami financovaný "Člověk v tísni" z
ČR, že?
svaty_vaclav
2019-11-26 11:59
Frank Harris (1855-1931), životopisec G.B.Shawa, toto řekl už před 100
lety v knize Můj život a mé lásky 1. díl o
Američanech……………. A nyní bych chtěl říci několik slov
svému vlastnímu národu a zmínit se o jeho nedostatcích. Anglosaská
panovačná bojechtivost je největším nebezpečím pro lidstvo v
nynějším světě. Američané jsou hrdi na to, že vyhubili Indiány,
že je oloupili o majetek; upalují a mučí černochy ve svatém jménu
rovnosti. Musíme se za každou cenu zbavit svého pokrytectví a šalby a
vidět se, jak opravdu vypadáme: jsme panovačná rasa, pomstychtivá a
brutální, jak jsme dokázali na Haiti. Musíme studovat nevyhnutelné
účinky své bezduché, pošetilé sobeckosti, jak jsme ji projevili za
světové války. Anglický a americký ideál je germánský ideál
dobyvačného samce, který pohrdá všemi slabšími a méně
inteligentními rasami a usiluje zotročit je anebo vyhladit. Tohoto
ideálu se musíme zřeknout. Před sto lety bylo toliko patnáct milionů
Angličanů a Američanů. Dnes je jich skoro dvě stě milionů, a není
pochyby, že za další století budou nejpočetnější rasou světa jako
jsou dnes rasou nejmocnější. Dosud nejpočetnějším národem byli
Číňané, kteří dali všem dobrý příklad, neboť neopustili
vlastních hranic. Dobyvatelští a kolonizující Anglosasové však
hrozí zaplavit zeměkouli a zničit všechny odrůdy lidského rodu. Dosud
ještě vyhlazujeme zbytky Indiánů, protože nejsou dosti servilní,
zatím co se spokojujeme degradací černocha, poněvadž neohrožuje naše
panství. Je moudré usilovat, aby zůstala toliko jediná květina v
zahradě světa? Je moudré vyhladit lepší druhy, aby byl zachován druh
nižší? A anglosaský individuální ideál je dokonce ještě nižší a
nevhodnější. ……
velkymaxmilian
2019-11-26 09:58
Žvanění o „šerifských hvězdách“ a podobné zhůvěřilosti v
souvislosti s politickým vývojem v Hongkongu mohou oslovit pouze hodně
chudé duchem, kteří mimochodem již třicet let nejsou schopni
rozdýchat tuzemské změny po listopadu 1989. Nedělní místní volby v
Hongkongu, o kterých není na tomto webu ani řádka, skončily drtivým
vítězstvím prodemokratických (protipekingských) sil. Získaly v
místních obvodech (radách) 390 z 452 křesel. Ovládly tak 17 (!) z 18
místních rad, které byly dosud pod kontrolou propekingských
komunistických politiků. Vyjádřit nesouhlas s totalitními
komunistickými manýry, které se Peking snaží inplantovat na Hongkong
již dvacet let, přišel rekordní počet voličů, a to neuvěřitelných
70%, což je nárůst oproti minulým volbám o 30%(!). Doufám, že
místní „politologové“ nebudou lhát o zmanipulovaných volbách,
financovaných z USA či Británie a obdobné zhovadilosti. Komunistická
emisarka v Hongkongu (cosi jako primátorka) paní Carrie Lamovou, sice
řekla, že výsledky voleb bude respektovat, ale za její slova si toho
mnoho koupit nelze.
slechta48
2019-11-26 08:52
Když před pár měsíci již řádila "prodemokratická"
opozice v Hongkongu připlula do přístavu americká výsadková loď a
kapitán požádal o souhlas se zakotvením. Takovou opovážlivost ale
nečekal, souhlas nebyl vydán ...
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.