Ilustrační FOTO - Haló noviny

Poláci se do registrace mýta moc nehrnou

Týden před spuštěním nového mýta stále nebylo v systému přihlášeno přes 180 000 vozidel. Do půlnoci z neděle na pondělí jich dopravci zaregistrovali 274 000, což je asi 60 procent z celkem očekávaného počtu.

Problémem je také nízký počet palubních jednotek mezi dopravci, informoval budoucí správce mýta společnost CzechToll. Nadále tak na dálnicích hrozí kolony, které u hranic mohou dosahovat až ke 12 kilometrům.

Nejvíce vozidel musí ještě registrovat dopravci z Polska. Dosud jich přihlásili přes 64 000, což je asi 54 procent z celkem očekávaného počtu. V České republice zbývá zaregistrovat ještě 21 000 automobilů. Stejný počet aut zbývá z Německa, odkud je však registrováno pouze 26 procent automobilů.

Mezi dopravci je v současnosti rozesláno 163 000 palubních jednotek. U zbývajících zaregistrovaných aut dopravci zatím nesplnili některou z podmínek pro převzetí jednotky. Jde například o nezaplacenou kauci za jednotku nebo nedoložení bankovní záruky. CzechToll proto chce dopravce ještě před spuštěním systému znovu kontaktovat.

Po zahájení fungování mýta se na dálnicích, zejména pak u hranic, očekávají mnohakilometrové kolony. Důvodem jsou právě pomalé registrace. Nejhorší situace se podle dopravního modelu CzechTollu dá očekávat v prvních dvou prosincových týdnech, a to u Lanžhotu na Břeclavsku, kde by kolony měly dosahovat 12 kilometrů. Fronty přes deset kilometrů hrozí například také u Bohumína. Několikakilometrové kolony hrozí na dalších hraničních přechodech, zejména s Polskem a Slovenskem, nárazově také ve vnitrozemí.

CzechToll kvůli tomu od minulého týdne posiluje kapacitu obchodních míst, kde se dá zaregistrovat do mýta. Vytvoří také dočasná registrační místa, mezi případnými kolonami se budou pohybovat také registrační auta. Provoz budou koordinovat také posílené policejní hlídky.

CzechToll zároveň připravuje zasedání krizového štábu. »Cílem setkání je do detailu prověřit připravenost všech složek na nápor zahraničních dopravců, kteří neodpovědně nechávají registraci a pořízení nové palubní jednotky až na první cestu do České republiky,« uvedl generální ředitel společnosti CzechToll Matej Okáli.

Nové mýto bude provozovat konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF podnikatele Petra Kellnera a slovenské SkyToll, které zvítězilo v tendru na nový mýtný systém a jeho provozovatele loni.

(cik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.7, celkem 3 hlasy.

(cik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


hajek.jiri51
2019-11-27 11:27
To jsem zvědav, jak "tvrdí" dokážeme být. Doufám, že ne
jen natvrdlí (jako s kontrolou salmonelizovaného polského masa, kde nás
tetička Unie "umravnila" cobydup).
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.