Zastávka Třebenice město (2011). FOTO - wikimedia commons

Švestkovou drahou můžeme jet už v neděli

Švestková dráha, jak jsme již informovali, zahájí v neděli po 12 letech denní železniční provoz na prodloužené lince mezi Litoměřicemi Horní nádraží a Mostem. Obnova linky a nákup čtyř vlaků vyšel provozovatele AŽD Praha na 210 milionů korun.

Informoval o tom Zdeněk Chrdle, generální ředitel AŽD Praha. Švestkovou dráhu odborníci i laická veřejnost označují za jednu z nejkrásnějších regionálních tratí v České republice. Postavena byla v roce 1895 a vede přes České středohoří kolem zřícenin hradů Košťálov, Oltářík, hradu a zámku Skalka a dalších turisticky atraktivních míst.

Nízkopodlažní jednotky RegioSprinter z roku 1995 koupila společnost AŽD Praha v Německu a nechala je zmodernizovat. »Každý vlak má 65 míst k sezení. Je upraven tak, aby splňoval požadavky moderní doby,« uvedl ředitel. Podle něj je problém sehnat zaměstnance, zejména strojvedoucí. »Je nedostatek pracovních sil, musí se přeplácet,« řekl.

Každodenní provoz na Švestkové dráze skončil v roce 2007 kvůli malému zájmu cestujících a tomu, že vlaky mohly po trati jezdit jen pomalu. To by se nyní mělo změnit. »Okolní lidé se na to těší,« uvedl ředitel. Dodal, že vlaky by měl dosáhnout rychlosti až 100 kilometrů v hodině.

Budou jezdit ve všední dny v hodinovém taktu mezi Litoměřicemi a Mostem. Taktéž jednou za hodinu, ale pouze v pracovní dny, pojedou vlaky mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi. »Jezdí se od rána od 5:00 až téměř do půlnoci,« řekl Chrdle.

Na Švestkové dráze začíná jezdit i nákladní doprava. »My jsme zabezpečili všechny přejezdy, takže teď je tady pro nákladní dopravu jednotná rychlost 50 kilometrů za hodinu,« uvedl ředitel. Nákladní dopravu podle něj ale nebude společnost provozovat na úkor osobní. Zájem o to, aby pro ni AŽD Praha vypravovala nákladní vlaky, projevila například Lovochemie.

Na trase je prototyp takzvané inteligentní zastávky, která mimo jiné komunikuje se zabezpečovacím zařízením na blízkém přejezdu. »Zároveň je tam tlačítko stop, pokud se zmáčkne, vlak zastaví,« uvedl Václav Bartůněk, ředitel divize servisu AŽD.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 1 hlas.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


fronda
2019-12-15 11:13
Doporučuji...
slechta48
2019-12-14 19:51
To vymyslel kdo -"Na trase je prototyp takzvané inteligentní
zastávky, která mimo jiné komunikuje se zabezpečovacím zařízením na
blízkém přejezdu. »Zároveň je tam tlačítko stop, pokud se
zmáčkne, vlak zastaví,«. Zbývá zveřejnit které zastávky
tlačítkem budou vybaveny a vlaky pro pobavení budou často stát ...
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.