Ilustrační FOTO - Pixabay

Češi v pondělí utratili na internetu rekordních 1,2 miliardy Kč

Předvánoční nákupy na internetu v pondělí podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhly rekordních 1,2 miliardy korun. Během dalších dnů začnou prodeje pomalu klesat, odhaduje asociace. Od středy již obchodníci doporučují osobní odběr objednaného zboží před dodáním na adresu, uvedla asociace.

Největší e-shop Alza.cz v pondělí utržil 263 milionů korun, což je rovněž rekord. Za minulý týden Alza prodala 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. Mezi nejčastější dárky patří vedle elektroniky a hraček dárkové poukazy, kterých se prodalo přes 70.000.

"Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje a e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky 9. a 16. prosince. Přestože rekordní dny mají e-shopy za sebou, lze očekávat vysoké hodnoty prodejů také v úterý 17. a středu 18. prosince. To jsou ve většině případů poslední dny, během kterých budou internetové obchody ve spolupráci s dopravci schopny zajistit dodání zboží (skladem) na určenou adresu," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Předvánoční vrchol zaznamenaly i kurýrní firmy. Přepravní společnost GLS v noci z pondělí na úterý přijala do své doručovací sítě nejvyšší denní počet balíků ve své historii. Rozdíl v objemu zásilek mezi dneškem a nejslabším dnem letošního roku dosáhl 283 procent. O sedm procent přesáhl dosavadní vrchol objednávek z předminulého týdne, tedy po akci Black Friday. Objem odbavených balíků za prosinec je o 74 procent větší proti měsícům z mimosezonního období.

Trendem je letos nechat si doručovat nakoupené zboží na externí výdejní místa. Tuto variantu se letos chystalo využít 40 procent nakupujících. Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. V současnosti jej preferuje 38 procent nakupujících.

Češi letos rovněž kupují více ekologických dárků. Jedním z nich je například elektrický zapalovač svíček a krbů z Norska PureFlame, který se nabíjí přes USB, nepotřebuje plyn ani benzín a je vyroben z recyklovaných materiálů. Prodeje před Vánoci vzrostly podle jednatelky PureFlame Mileny Fam zhruba o 90 procent.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: pro článek zatím nikdo nehlasoval

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.