Vyšší princip a svoboda svědomí

Zaznamenal jsem, že nás čeká další protiteroristické soudní slyšení. Tentokrát nikdo neodpálil bombu, ani nikde nikdo nebyl zraněn. Pouze si občan svobodné a demokratické republiky pustil pusu na špacír a někde na internetu vyjádřil souhlas s usmrcením českých vojáků v Afghánistánu. A státní zástupce, v duchu preventivního zastrašování obyvatel před možným hrozícím konfliktem, musel v zájmu ochrany světa konat.

Z hlediska práva na území České republiky (dříve protektorátu Čechy a Morava) tady určitý pokrok je: za schvalování činů odboje už lidi nestavějí ke zdi, ale hrozí jim slušných 15 let jistě na poctivém kavalci s příslušným mundúrem. To jsou ty vymoženosti k 30. výročí sametové revoluce. Pecka! Mafiány a tuneláře si hýčkáme, normální člověk aby držel hubu a krok a sloužil režimu do roztrhání těla.

Osobně lituji smrti často mladých vojáků, i když to je součástí práce, na kterou se dobrovolně dali, a ze tří tzv. misí mají vyděláno na rodinný dům (jsou placeni lépe než vojáci samotného velkého četníka), ale o to víc jsem rozhořčen z chování státního zástupce. Jedná se o pošlapání základních principů svobody slova a přesvědčení.

Tím spíš, že nyní například v Iráku se tamní parlament usnesl na výzvě irácké vládě k odvolání zahraničních vojsk z území jejich země. Takže je na vládě České republiky, aby je odtamtud co nejdřív stáhla. Protože rozhodnutím tamního parlamentu se stávají okupanty. A proti okupaci je svaté právo bojovat. V Afghánistánu nebylo voleb, které by neprovázely násilí a podvody. Takže i tam je jejich mandát pochybný, tím spíš, že zatímco naši umírají, tzv. spojenci vesele s Tálibánci jednají.

Proto i já v této věci souhlasím s klasikem: »Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem!« (Jan Drda, Vyšší princip, 1960).

Zdeněk MILATA, zastupitel Středočeského kraje (KSČM)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.5, celkem 105 hlasů.

Zdeněk MILATA

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


joska.korinek
2020-01-17 21:46
Prchale, stále překrucujete. Jaké pokleslé práce? A byl jste vůbec na
vojně? Raději řekněte, byl-li jste v KSČ. Neříkám komunistou -
těch bylo míň než šafránu – ale takovým tím „z nutnosti“.
Tím se dnes zaštiťuje kdekdo.
jarprchal43
2020-01-17 17:19
joska.korinek - No, vidíte Kořínku Furt mě tady kádrujete, co jsem
dělal za komunistů, a pak z vás vypadne. že jste inscenoval a
režíroval Kohoutovy pokleslé práce z padesátých let a dokonce jste v
nich hrál. Tak co vám na něm na stará kolena brachu vadí? Nejste
nakonec taky obraceč kabátů? Že to byla ulejvka je dostatečná omluva?
joska.korinek
2020-01-17 12:25
Prchale, Kohouta mám „přečteného“ stejně jako mnoho dalších
obracečů kabátů. A neporozuměl-li jste tomu, co jsem napsal, dejte to
k posouzení třeba své ženě. Třeba vás v tom pozná. – Několikrát
jste se ptal, co jsem v životě velkého dokázal. Ale cožpak já se
něčím chlubím? To jen mně vadí žvanilové, dělající ze sebe
všeznalce, přestože jsou ve skutečnosti jen pouhými namyšlenými
pitomci. (Mimochodem – spoustu Kohoutových literárních prací jsem
coby voják přečetl, inscenoval a působil v nich jako aktér i
režisér. Byla to docela příjemná ulejvárna od ostatního PŠ).
fronda
2020-01-16 23:53
jarprchal43: Válka v Afghánistánu začala sponzorováním islamistů
americkým režimem a jeho satelity. Pak takový terorista bral víc
peněz, než jaký byl plat ministra vlády Afghánské demokratické
republiky. Za čas ovšem, jak konstatoval Saddám Husajn, američani
"sklidili ostny své politiky".
jarprchal43
2020-01-16 14:53
joska.korinek - Vy Kořínku píšete, že se mnou nemá cenu diskutovat,
jenomže to je věc, kterou vůbec neumíte. Přečtěte si, co jste teď
napsal. Na diskusi o Afghánistánu vytáhnete Pavla Kohouta. ale když už
vám tak leží v žaludku: četl jste od něj vůbec něco? Ať už
poblouzněné veršíky z padesátých let nebo bezvadné hry z let
šedesátých nebo současné romány? A copak vy? Proslavil jste se ve
světě jako on? Nebo alespoň v místě, kde žijete?
jarprchal43
2020-01-16 14:46
hajek.jiri51 - Vy pane Hájku opravdu nepijte, když vstupujete na tyto
stránky. Vy jste samozřejmě o partyzánech nepsal, to je doména
slechty48, který si plete partyzány a teroristy, pročtěte si tuto
diskusi ještě jednou až budete střízlivý. Válka v Afghánistánu ale
opravdu začala sovětskou okupací. To oni tuto zemi rozvrátili a to, co
se tam všechno děje je důsledek. Jenomže když vám někdo připomene
zločiny sovětského režimu, tak jste hluší a slepí a sháníte
kdejakou blbost, jenom abyste odvedli pozornost.
joska.korinek
2020-01-16 14:23
o.motl Najděte si to v archivu. Budete čubrnět.
o.motl
2020-01-16 13:41
Pochlubte, co vám otiskli koncem sedmdesátých let v době tuhé
normalizace v Rudém právu, Kořínku.
joska.korinek
2020-01-16 12:04
S jarprchal43 se pouštět do debaty vážně nemá cenu. Nejen že vám
přidělí roli nepřítele demokracie a svobody, ale nadá vás
vlastnostmi, za které by se styděli i notně oražení politici.
Vykreslí vás tak, že vás nepoznají ani vaši nejbližší, ba ani vy
sám. Jestli to dělá s nějakým úmyslem, nebo z pouhé blbosti, to
vážně nevím. Jisté je, že vše překroutí tak, aby se mu do vás
dobře trefovalo. Umí ale i pobavit. Nadávno se zastal Pavla Kohouta,
Rudého Pavky, jak jsme mu říkali v padesátých letech. Že prý teď
bohatě vynahrazuje svá někdejší selhání a omyly polistopadovou
tvorbou. – Inu, svůj k svému, napadlo mne. Kdoví, zda i on nenapravuje
nějaké své „omyly“ předlistopadové. - Pan Prchal nemá rád, když
mu říkám „budižkničemu“. Tak bude tedy u mne, stejně jako mnozí
další, měnící své „názory“ dle momentální poptávky, včetně
pana Kohouta, nositelem titulu „šmejd.“
hajek.jiri51
2020-01-16 07:18
Pane Prchal. Začíná mne Vás být líto. O jakých partizánech že
jsem to psal? Ale ještě jednou. Operace "Trvalá svoboda",
neboli válka USA v Afganistanu začala v roce 2001. V roce 2012 tedy
slavila cca 11 let. To si tedy s "pozvánkou" afgánci opravdu
pospíšili. Remcat proti těmto faktům by normálního člověka ani
nenapadlo. A "věcná" připomínka pana Kacerowského tu celou
argumentační tuberu jen podtrhuje. Ten má asi doma místo koberců
nastlaný hrábě.
donald.kaczerowski
2020-01-15 23:59
hajek.jiri51 - Co vy tady vyprávíte, že si někdo naběhl na vidle? Sám
byste je měl mít ve znaku.
jarprchal43
2020-01-15 20:37
hajek.jiri51 - Milý pane Hájku. Řeč byla především o tom, že
šlechta48 napsal: "Nevím o žádné vládě v Kábulu, která by
požádala vládu USA o vojenskou pomoc". Když jsem ho upozornil,
že existuje strategická americko-afghánská partnerská smlouva, kterou
v roce 2012 podepsali prezident USA Barack Obama a prezident Afghánistánu
Hamíd Karzáí, začal psát jakési hámotiny o partyzánech. Islámští
hrdlořezové a partyzáni? Co bylo před vstupem Američanů do
Afghánistánu se naopak počítá a to velmi: desetiletá sovětské
okupace (v průběhu této doby nasazeno postupně půl milionu vojáků),
vražda prezidenta Amína, dva miliony mrtvých Afghánců, třetina
populace v dočasné nebo trvalé emigraci, 15 tisíc mrtvých a 50 tisíc
zraněných sovětských vojáků, to bylo copak?
hajek.jiri51
2020-01-15 17:51
Tak, že podle Jaroslava Prchala - USA jsou v Afganistanu Od roku 2012,
tedy "celých sedm dlouhých let". Co bylo předtím se jaksi
nepočítá. Taky pěkné naběhnutí na vidle ... A VM? Pochopil jste
vůbec, o čem je v článku řeč? Já aspoň, z Vaší reakce, pochopil
o čem je Váš způsob demokracie. Nikdo nesmí nejen že mluvit, ale ani
myslet jinak jako Vy. Jinak spadne do "morální žumpy". Jak
jsem jen do teď mohl žít!
jarprchal43
2020-01-15 17:47
slechta48 - Afghánistán byl kdysi docela příjemnou zemí k životu, jak
se o tom můžete přesvědčit v odborné literatuře i beletrii. Jeho
martýrium začalo v době, kdy se tam Sověti s pomocí armády pokusili
instalovat socialismus. Odtáhli s nepořízenou a zanechali po sobě
spoušť. Dnešní situace je toho stále důsledkem.
slechta48
2020-01-15 15:39
miki.13 jste poněkud mimo mísu. Válka USA proti terorismu v
Afghánistánu začala za devět měsíců po demolici třech mrakodrapů
WTC.
slechta48
2020-01-15 15:37
Prchale, hájím právo lidí uspořádat si stát podle svého. V každém
případě odmítám rozšiřování "amerických hodnot"
americkými bombami, sankcemi či převraty s americkým podpisem, jak je
po desetiletí zvykem. Z rozvrácených a rozmlácených států nic
jiného než "teroristé/partyzáni" nemohou vzejít. Záleží
jen na úhlu pohledu zda jde o útočníka nebo jeho oběť. █ Takže kdo
si dělá z huby latrýnu si můžete odpovědět sám, já to nejsem.
Můžete začít hledat autora žvástu "V Afghánistánu bojujeme za
Prahu".
miki.13
2020-01-15 14:03
Vojáci v Afganistánu jsou vyslány vládou s podporou komunistů na
základě mandátu schváleného pro rok 2020 Parlamentem. Loni se vláda
dohodla s komunisty, kterým by vadilo navyšování počtu vojáků,
zejména v Pobaltí. Došlo k dohodě a KSČM vládu podpořila.
Alibistické hlasování 1.6.2018 ve Sněmovně KSČM proti, bylo jenom
formální a na schválení mandátu nemělo žádný vliv. To je další
směšný okamžik pro KSČM při podpoře miliardářského oligarchy. A
to jen za pár papalášských míst pro vyvolené. Kecy o prosazování
programu KSČM např. důchodů je směšné. Tyto věci vykradli ANO
komunistům již dávno. Nezbývá než hrát roli užitečného idiota.
jarprchal43
2020-01-15 13:21
slechta48 - Psal jste, že nevíte o žádné smlouvě. Teď že se jí
nebudou partyzáni řídit. Koho považujete za partyzány? Talibán?
Islámský stát? Fandíte hrdlořezům nebo si jen děláte z úst
latrínu?
fronda
2020-01-15 12:04
Ten občan má pravdu a Milota taky. Buržoazní režim pošlapává
lidská práva, zejména svobodu slova.
slechta48
2020-01-15 11:56
V tom běhání si na vidle, Martine Harfo, jseš přede mnou o celé kolo.
1 | 2
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.