Přijímat či řešit jinak

Útok dvacetiletého muslima před několika dny v Londýně a skoro nesmělá reakce ministra zahraničí Petříčka v rozhovoru v televizi, jež možnost přesunu »dětí« migrantů z táborů v Řecku k nám připustila, znovu mě donutil zamyslet se nad »volební akcí« paní europoslankyně Šojdrové a dalších tzv. křesťanských havlovsky myslících humanistů. Ne, nechci se zamýšlet nad technickými problémy takového přesunu, ani nad finanční stránkou věci. I nesouhlas Řecka a potažmu Sýrie se jistě nechá překonat. Jde mně o něco jiného. Těm, kteří by měli být přesunuti a vlastně postupně převychováváni je čtrnáct až sedmnáct. Mělo by jít o chlapce, vlastně po zkušenostech, které mají, o muže. Na Blízkém východě se dříve dospívá. Muslimské dívky, jak známo, nemohou samy nikam a ani utéci od svých rodin. A žít samy v táborech? Co by tomu Alláh řekl a zvláště pak jeho sluhové na zemi, ti všechno vidící vykladatelé Koránu? Takže opravdu by mělo jít o muže.

Jde jistě o velmi populistický návrh, který má přinést body jisté skupině kandidátů pro třeba podzimní volby. To jsem schopen ještě pochopit. Účel světí prostředky, kdysi pronesl světec Ignác z Loyoly. A tady jde jistě především o účel.

Ale mám otázky. Nějak je nemohu setřást. Připomínám, že ten mladý muslim v Londýně se pokusil již kolem sedmnácti vyrobit bombu a jít zabíjet. Policie jeho snahu přerušila. Připomněl jsem si, že jiní mladí radikálové vraždili nebo útočili v dalších zemích Evropy a bylo jim jedno, koho zasáhnou. Pro ně byl nevěřící. A někteří z nich měli evropské školy, evropskou výchovu a mluvili perfektně jazykem země, kde žili. Jiní zas přišli z východu s emigrantskou vlnou a neměli ani, nebo nechtěli mít, své doklady. Ti druzí žijí v táborech v Řecku. Ani tam se často neví, kolik let jim je.

Pak je tu další otázka. Vědí prosazovatelé této myšlenky, že bojovníky Islámského státu byli i čtrnáctiletí a šestnáctiletí kluci, jimž je dnes o rok dva víc, pro něž »jejich rodinou« byl ISIS? Že může v nich být zaseta nenávist k jinověrcům nebo dokonce mají nějaký úkol?

A ještě jedna z mých pochybností. Obhájci přijetí argumentují i tím, že naše emigranty Západ po roce 1948 přijal. I to však bylo trochu jinak. Pokud někdo tam neměl v bankách finanční prostředky nebo příbuzné, kteří je měli a byli schopni emigranty přijmout, museli do táborů a tam žít třeba měsíce. Tada z mnohých »zoufalců« pak za slib peněz a víz do »půlky světa« udělali agenty, kteří se  s úkoly vraceli domů. Navíc ti, kteří utíkali od nás, měli své profese, většinou něco uměli a mohli tedy přispět k rozkvětu zemí, kam směřovali. Ti, které bychom měli přijmout, neumějí nic nebo hodně málo. Nejen jazyk, ale ani jim často o práci nejde. I to je proti »letům odchodu a přijímání« rozdíl.

Proto si myslím, že jedinou cestou není přerozdělování běženců, přijímání »dětí« a příspěvky na jejich často nicnedělání, ale dát jejich zemím mír. A to je především na těch, kteří jim v letech nedávných přinesli na svých letadlech a jiných zbraních válku. To je také názor syrské vlády a vlád zemí, v nichž se právě přestalo válčit či se stále válčí. A tady pomáhat, i když my, na rozdíl od USA, Anglie, Francie, Itálie a vlastně i Německa jsme se na devastaci nepodíleli a dokonce ani na exploatace jich zemí v koloniálním období. Proto si vážím stanoviska našeho premiéra a prezidenta republiky, kteří mírové řešení obhajují a jsem skeptický k jednorázovým přijímáním dětí, které vzhledem ke svým zkušenostem už vlastně dětmi nejsou.

Jaroslav Kojzar


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4.3, celkem 111 hlasů.

Jaroslav Kojzar

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


joska.korinek
2020-02-11 13:02
Několikrát jsem tady psal, že říkat někomu „soudruh“, kdo není
jeho soudruhem, může jen blbec. Zapomněl jsem, že miki13 není blbec,
ale jen blbeček, takže mu to odpustím. A že mu vadí staří - to není
sám. Piráti by jim vzali dokonce i řidičáky. Ani bych se nedivil,
kdyby se jak on, tak oni, stáří nedožili. Nejsou normální.
Prokopic.Karel
2020-02-11 09:36
Tak také přispěji do nějak divně rozvinuté diskuse na téma:
"Byl jste tam? Nebyl? Tak nesdělujte svůj názor..." Napíšu
něco kontroverzního: Je škoda Kaddáfího. Ano, toho velmi
nesympatického diktátora. Jestli už Amíci se ho chěli zbavit, mohli
konečně něco udělat pro Evropu. A to je: dosadit tam tedy jiného
diktátora, který tu léta rozdrbanou Libyi sjednotí alespoň v tom, že
přes toto území nebudou sem pronikat migranti. Jenomže oni přesně
chtěli opak. Tady by se mělo začít s řešením - pokud tuším, tak se
na srovnání "vnitřku" Libye chtějí účastnit Turci a
Rusové. Ústa mi nedoklapla, když Naši Velkou a Slavnou Euro-armádu
někdo nezapřáhne proti tomuto imigrantskému šílenství. Stačí
pomocí dronu zjistit, že se nafukuje někde na pobřeží člun.
Přiblížit se tam a pomocí vystřeleného šípu jim ty pneumatiky
propíchnout. Škodu jim uhradit, ale v tomto systému pokračovat. Pro ty,
kteří projdou: pronajmout si dlouhodobě na Sahaře území a tam
umisťovat ty, kteří už sem pronikli. Vybudovat tam prostředí, které
by mohli uprchlíci VLASTNÍ PRACÍ rozvinout. Všimněte si, že ti
"ubozí" utečenci nosí špičkové elektronické komunikační
prostředky. Takže svoje zkušenosti mohou předat dál. A ono to utichne
stejně rychle, jako to začalo.
fronda
2020-02-11 00:59
A konečně, obyvatelé rozvojového světa by měli budovat své země.
Podpora masové imigrace je jen další formou vykořisťování,
neokolonialismu a otrokářství. Už jim v jejich hamižnosti nestačí
jenom drancovat suroviny.
miki.13
2020-02-10 18:11
Soudruh Korinek se opět nemůže smířit s tím, že má někdo jiný
názor než xenofob Kojzar. Vás vy starý žvanile už nemůže brát
nikdo ani vážně. To, že ve svých názorech mají komunisti nejblíže
krajní pravici není pochyb. Také nesouhlasím s migrací ala Šojdrová,
to ale neznamená, že se ze mě stane takový nenávistný xenofob jako
vy, soudruzi.
joska.korinek
2020-02-10 16:11
No a co vy, Kaczerowski, co vy jste viděl na vlastní oči a co jen
papouškujete? A co vy, velmaxi, co vám napovídá vaše duševní
dispozice? Domníváte se, že jste mocen správného vyhodnocení?
Pánové Kojzar a Hájek projevili obavu o osud původních občanů naší
země. A to vám tak vadí? Že to dělá donaldkaczerovsky, není divu;
ten ani neví kam patří, co je vlastně zač, ale velkymaxmilian,
potažmo martin.harfa (a bůhvíco ještě) to dělá proto, že v životě
kromě namyšleného žvanění patrně nedělal nic jiného.
donald.kaczerowski
2020-02-10 15:03
hajek.jiri51 - Vy jste Hájku v Anglii, Francii, Švédsku nebo Dánsku
byl? Viděl jste tu "hrůzu" na vlastní oči? Nebo to znáte jen
z vyprávěnek?
velkymaxmilian
2020-02-10 11:44
Rčení "Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet", lze
aplikovat i na populismus. Kdo není duševně indisponován ví, že mezi
tím Šojdrové za KDU-ČSL a Kojzarovým za KSČM není rozdílu.
hajek.jiri51
2020-02-10 10:29
Zatočit se musí s těmi, co ty vlny imigrantů vyvolali. Ať podporou
nebo vedením zištných válek, nebo kolonialistickým zlodějstvím, jež
pokračuje dodnes. Nasadíme si sem muslimy, pak jim povolíme mešity a
můžete se na výsledek podívat do Anglie, Francie, Švédska nebo
Dánska. Toho ,Bohdá, u nás nebude. My jsme neseli a "úrodu"
nestojíme.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.