Ilustrační FOTO - Pixabay

Stočený tachometr má třetina ojetin

Podíl ojetých aut se stočeným tachometrem na českém trhu se loni snížil o čtyři procentní body na 33 procent. V průměru byly tachometry stočené o zhruba 100 000 kilometrů.

Vyplývá to ze statistik společnosti Cebia. Za nezákonné snižování počtu ujetých kilometrů hrozí v ČR od konce roku 2018 až půlmilionová pokuta. Stočený tachometr přitom zvyšuje cenu vozu v průměru o 20 %.

»Záleží především na stáří, značce, modelu a počtu stočených kilometrů. Například pětileté auto ze segmentu malých vozů stočené o 100 000 km může být dražší až o 30 %. Nového majitele ale čekají i vyšší náklady spojené s údržbou a opravami opotřebeného vozu v budoucnu,« uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Více než 99 % všech prodávaných aut prodejci nebo majitelé deklarují jako nehavarovaná. Ve skutečnosti má přitom za sebou nějaké poškození v průměru čtvrtina pět let starých aut. Může se jednat třeba jen o výměnu prasklého nárazníku, ale také o velkou havárii. V případě deset let starých aut byly někdy poškozeny v průměru skoro dvě třetiny z nich.

V loňském roce podle údajů Cebie změnilo majitele v ČR, nebo bylo dovezeno do Česka 760 000 ojetých aut. Měla průměrný udávaný nájezd 157 000 km a byla v průměru 9,5 roku stará. Průměrná cena prodaných ojetých vozidel klesla o jedno procento na 223 900 korun.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5, celkem 2 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.