Ilustrační FOTO - Pixabay

Reklamace vyúčtování energií se vyplatí

S reklamací vyúčtování energií má zkušenost 29 procent Čechů. Nejčastějším důvodem je odečet odhadem distributora. Pozitivním signálem pro zákazníky je to, že ve více než 80 procentech těchto případů dodavatel reklamaci uznal.

Vyplývá to z průzkumu srovnávacího portálu Ušetřeno.cz. Portál jej provedl na začátku června na vzorku 924 respondentů.

»Odečet odhadem volí distributor tehdy, když nelze provést odečet plynoměru či elektroměru na místě, anebo v případě, že dochází ke změně dodavatele energií. Vzdáleně vypočtená spotřeba se samozřejmě může dost lišit od té uvedené na měřidle. Proto se určitě vyplatí zkontrolovat si, o kolik se odhad liší od reality, a případně takové vyúčtování reklamovat,« řekla k této části průzkumu analytička Ušetřeno.cz Markéta Witoszová.

Ilustrační FOTO - Pixabay

Průzkum dále ukázal, že vyznat se ve vyúčtování spotřeby energií není pro většinu českých domácností problém. Bezmála čtyři pětiny z nich vědí, že ho posílá jejich dodavatel, 74 % se ve vyúčtování orientuje, z toho 17 % velmi dobře. Rozeznat, zda domácnost čeká nedoplatek, anebo přeplatek, dokázalo 90 % oslovených. Celých 86 % účastníků průzkumu pak správně odpovědělo, že odečet energií se zpravidla provádí jednou ročně. Na druhou stranu pro 16 % lidí je vyúčtování nesrozumitelné, uvedl portál.

České domácnosti také mají zcela jasno v tom, kdo je jejich dodavatelem energií, znalost potvrdilo 98 % dotázaných. Méně jistí jsou si ale lidé v tom, kdo provádí odečty elektřiny a plynu. Správně, tj. že odečty má v kompetenci distributor, odpovědělo 52 % respondentů, zatímco 47 % se mylně domnívá, že jde o dodavatele. »Čeští spotřebitelé si často zaměňují dodavatele a distributora, který vlastní a spravuje energetickou přenosovou soustavu, včetně elektroměrů a plynoměrů. Z nich odečítá údaje o spotřebě dané domácnosti a předává je dodavateli, který na jejich základě zhotoví vyúčtování,« vysvětlila Witoszová.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 1 hlas.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.