K neštěstí u Perninku

 

Jak informovaly hromadné sdělovací prostředky, tragická srážka dvou motorových vlaků u Perninku na Karlovarsku si vyžádala dva mrtvé a devět zraněných.

Vyšetřování ukázalo, že hlavním viníkem je jeden ze strojvůdců, ten z Regiosharku, jedoucí do Karlových Varů. Zaměnil dny a v domnění, že křižování s protijedoucím vlakem bude o nádraží dál, vyjel na obsazenou trať a brzy se srazil s Regionovou mířící do Potůčků.

Jsou ale i další příčiny, které lze shrnout jako špatná dopravní politika, která sice úředně preferuje šetrnou železniční dopravu, ale v praxi je nepřátelská vůči mnoha lokálním železničním tratím, které by v zájmu automobilové lobby nejraději zlikvidovala. Projevuje se to podivnou péčí o zabezpečovací zařízení lokálních tratí. Zatímco na hlavních tratích se na základě požadavků EU instaluje velmi nákladné a z hlediska přínosů zatím sporné evropské zebezpečovací zařízení druhé třídy (ETCS 2), kvalitní zabezpečení lokálních tratí se neřeší.

Na žádost Drážní inspekce byl sice firmou AŽD v roce 2011 vyvinut relativně levný (v řádu statisíců proti desítkám milionů ETCS) tzv. radioblok, který by ani jednomu vlaku nedovolil vyjet na obsazenou trať, ale ministerstvo dopravy odmítá povolit jeho zavádění na lokálkách. Radioblok tak byl instalován jen na lokální trati Čičenice – Volary.

Situaci zhoršil nový právní předpis, podle kterého lze provozovatele vlaků kontrolovat jen po předchozím upozornění, a redukce inspektorů Drážní inspekce. Tristní bylo odvolání šéfa Drážní inspekce pana Šiguly za to, že se snažil problémy bezpečnosti na dráze řešit.

Jan ZEMAN


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.9, celkem 28 hlasů.

Jan ZEMAN

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


jmarek3
2020-07-20 21:33
Čekal jsem vyšší úroveň po roce 1989 , ale pro každého demokrata je
důležitější velké hrábě na peníze. Zbavují se lidí
zaměstnaných na dráze , ale nedovedou provézt automatizaci. Věřím ,
že socialismus by tyto otázky dovedl řešit méně drasticky a ku
prospěchu obyvatel.
svaty_vaclav
2020-07-20 10:42
Čiháku, ty se raději starej o Váňův sloup z OBI na Staromáku, aby ti
na něj nemočili. Dnes Čiháku ke sloupu nemáš nic?
velkymaxmilian
2020-07-20 09:13
Nad některými výplody, které se v publicistice HaNo objeví zůstává
rozum stát. Proč se Zeman po třinácti(!) dnech vrací k železniční
nehodě U Perninku s popisem co o tom uvedl tisk, je samo o sobě "na
palici", vrcholem je tvrzení : "Tristní bylo odvolání šéfa
Drážní inspekce pana Šiguly za to, že se snažil problémy
bezpečnosti na dráze řešit. Žádný Šigula nikdy neexistoval, ale
před šesti(!) lety býval šéfem Drážní inspekce Ing.Roman Šikuta,
kterého vláda na návrh tehdejšího ministra dopravy Prachaře odvolala,
a to právě pro neřešení problémů s bezpečností při provozu
kolejových vozidel. Prostě a jednoduše, "Radio Jerevan" je
proti tomu co dokážou předvést HaNo hadr... PS: Co tak redakci HaNo
kádrově posílit, svatý.václav alias Pepek Vyskoč, není až tak
špatný nápad...
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.