Ilustrační FOTO - Pixabay

Studie rychlodráhy Praha – Drážďany

Vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan včetně odbočné větve do Mostu by mohla být hotová v roce 2035, výstavba české části vyjde na 198 miliard korun. V Německu se počítá s investicemi kolem 32 mld. Kč. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou prezentovalo sdružení CEDOP-EGIS.

Zpracování studie nabralo v minulých měsících zpoždění, kvůli kterému Správa železnic se sdružením rozvázala smlouvu a oznámila, že ji dokončí sama. Studii proveditelnosti ve verzích CEDOP a Správy železnic by měla v září posuzovat Centrální komise ministerstva dopravy. Poté by měla začít investiční příprava.

Studie od CEDOP počítá s šestiletou přípravou a následně výstavbou během deseti let. Scénář ministerstva dopravy a Správy železnic počítá s dokončením všech čtyř etap do roku 2040.

Trať má umožnit jízdu vlaků rychlostí až 350 kilometrů za hodinu. Jízdní doba z Prahy do Ústí nad Labem by se měla zkrátit zhruba o polovinu na 30 minut. Interval rychlých vlaků by měl být 15 minut. Cesta do Drážďan by pak měla trvat hodinu. Podle ředitele CEDOP Petra Šlegra nejde o jednu trať, ale celou železniční síť o délce 295 km. Projekt je podle něj ekonomicky výhodný. »Vnitřní výnosové procento vychází na 9,83 procenta, přičemž ekonomicky efektivní projekty se počítají zhruba od pěti procent,« uvedl.

Na ose Praha - Drážďany se trasa zkrátí zhruba o 50 km. Přidají se dvě traťové koleje využitelné i pro nákladní dopravu na transevropském koridoru číslo sedm, který propojuje německá přístavní města u Severního a Baltského moře přes střední Evropu s Řeckem a Tureckem.

Rychlovlak povede ze stanice Praha Vysočany do Litoměřic, kde se trať potká se současnou pravobřežní tratí, a odsud povede dál tunelem pod Českým středohořím a vyjede v novém podzemním nádraží v Ústí nad Labem. Nové centrální nádraží v krajském městě bude poblíž současného západního nádraží. Za městem pak vlaky zajedou opět do tunelu pod Krušnými horami a vyústí už v Německu.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 1 hlas.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


fronda
2020-09-01 19:39
Před 30 lety, během privatizačního puče, nás OFčáci ujišťovali,
jak prý je ČSSR "hrozně zaostalá", když nic takového nemá.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.