Ilustrační FOTO - Pixabay

Systém e-žádanek na COVID měl výpadek

Systém elektronických žádanek na vyšetření vzorku na nový koronavirus měl dopoledne výpadek, problém se podařilo odstranit po poledni.

Odběry vzorků i přes výpadek pokračovaly, žádanky budou do systému doplněny zpětně, informovala mluvčí Ústavu zdravotnických informací a statistiky Lenka Svobodová.

»Došlo k technickému výpadku systému e-žádanek. Na nápravě intenzivně pracujeme,« uvedla dopoledne Svobodová. Výpadek podle ní neovlivnil dostupnost odběrů pro klienty. »Odběrová místa by měla nadále plynule odběry provádět,« dodala. Po 12.30 sdělila, že systém e-žádanek se podařilo zprovoznit a znovu funguje.

Lékař či hygienici musejí žádat o test na COVID-19 prostřednictvím elektronické žádanky. V ní jsou zaneseny základní údaje a kontakty na testovaného, které se pak dál přenáší do systému, jenž sleduje pohyb vzorku z odběrového místa přes laboratoř až po výsledek testu. V něm také hygiena vidí, jestli má člověk izolaci nebo karanténu a kdy případně musí na další test.

Na odběrovém místě se ze seznamu žádanek, pokud systém funguje, ověří, jestli má příchozí nárok na test hrazený z veřejného zdravotního pojištění, tedy jej na něj poslala hygiena nebo praktický lékař. Ostatní si musejí test zaplatit.

Systém elektronických žádanek na vyšetření vzorku na COVID-19 měl výpadek už 18. září. Odběrová místa ale fungovala nadále, přestože nebylo možné žádanky ani ověřit.

(cik)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 1, celkem 1 hlas.

(cik)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.