Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

Takhle se zelená politika nedělá

K honbě za likvidací klasických spalovacích motorů se připojila už i Velká Británie. Respektive její premiér Boris Johnson prohlásil, že je jeho cílem zakázat prodej benzinových a naftových motorů po roce 2030 úplně.

Bohužel tady na tyto nereálné cíle nejvíce doplatí lidé. Když totiž mluvíme o nahrazení klasického pohonu v automobilech, je třeba také říci druhou – a v tomto případě i třetí stránku věci. Tou druhou stránkou věci mám na mysli dostupnost elektromobilů. Třeba ČR k jejich pořízení téměř nijak nemotivuje.

Úspora za dálniční známku a parkovné v zónách nejsou úplně přesvědčující v tom pořídit si automobily, jejichž ceny se běžně pohybují kolem milionové hranice. V jiných státech jsou v tomto ohledu dále, ale stále to neřeší třetí problém. S infrastrukturou nabíječek a připraveností elektrické sítě na masivní elektromobilitu. Tento problém není zcela vyřešen v žádné ze zemí EU.

Kateřina KONEČNÁ, poslankyně Evropského parlamentu za KSČM.

Největším problémem produkce oxidu uhličitého není osobní automobilová doprava. Naopak současné emisní limity jsou pro automobilky velmi přísné. Nepochopitelně ovšem už tyto limity neřeší (nebo jen okrajově) leteckou či lodní dopravu, kam je podle mého soudu nutné zaměřit pozornost. Obecně by životnímu prostředí také velmi prospělo, kdybychom se místo jednotlivostí zabývali celým systémem – třeba lokalizovali výrobu a nenechávali proudit výrobky a produkty přes celý světadíl často úplně zbytečně.

Ne, skutečně se podle mě zelená politika nedělá tak, že se zbavíme funkčních automobilů, začneme vyrábět energeticky velmi nákladné elektromobily (a celou infrastrukturu k nim) a přitom se budeme tvářit, jak zachraňujeme planetu, a přitom nám součástky na tyto vozy budou vozit dieselové trajekty z Číny. To s ekologií nemá nic společného.

Kateřina KONEČNÁ, poslankyně Evropského parlamentu za KSČM


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 2.7, celkem 90 hlasů.

Kateřina KONEČNÁ

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


hajek.jiri51
2020-11-28 17:12
A cu motory na vodík získaný elektrlýzou vody elektřinou získanou z
ekologických elektráren. Vodík se dá skladovat a kyslík obohatí
atmosféru. V motoru zase zhoří a prodoktem je zase jen voda. To je
ekologický pohon bez nesmyslných neekologických, těžkých a drahých
bateriíí.
Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.