Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

Datový provoz z mobilů v ČR stoupl o Štědrém dni až o 89 procent

Na Štědrý den zaznamenaly mobilní sítě rekordní datový provoz. Proti loňsku byl u jednotlivých operátorů vyšší o 35 až 89 procent. Počet hovorů stoupl v sítích O2 a T-Mobilu, u Vodafonu naopak klesl. Ke zvýšenému telekomunikačnímu tuzemskému provozu přispěl nouzový stav kvůli koronaviru i Vánoce trávené v užším rodinném kruhu. Počet SMS klesl u všech operátorů. Vyplývá to z informací firem.

"Vzhledem k aktuálním vládním opatřením tráví Češi letošní svátky spíše doma a místo návštěv si se svými blízkými volají. Letos na Štědrý den spojila síť O2 o 1,2 milionu více hovorů než loňský rok," uvedla mluvčí O2 Kateřina Mikšovská. Celkem operátor spojil téměř 14,6 milionu hovorů a přenesl více než 14 milionů SMS. Nejvytíženější hodina byla tradičně mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila přes 1,7 milionu hovorů a zpracovala 1,4 milionu odeslaných SMS.

Datový provoz vzrostl o 79 procent. Největším rekordmanem v objemu přenesených dat byl podle Mikšovské letos Instagram, který přenesl o 550 procent více dat než loni. U T-Mobilu datový provoz meziročně vzrostl o 35 procent na 1435 TB. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od 8:00. Nejvyšší provoz byl od 22:00.

Počet hovorů v síti T-Mobilu stoupl o pět procent na 16,7 milionu. Hlasový provoz byl tradičně výrazně nižší než v obvyklý všední den, ve srovnání s loňským rokem ale podle Kateřiny Mikeskové z tiskového oddělení znatelně narostl. Počet SMS klesl o 13 procent.

Síť Vodafonu na Štědrý den spojila téměř 11 milionů hovorů, což je o 16 procent meziročně méně, počet SMS klesl o 15 procent. Využití datových služeb vzrostlo oproti loňskému roku o 89 procent a největší datový provoz byl mezi 21:00 a 22:00. Z cizinců v ČR využilo sítě Vodafone nejvíce návštěvníků ze Švédska. Vzhledem k letošní situaci jich však bylo v ČR výrazně méně než loni. Díky tomu ale výrazně narostla volání do zahraničí, na prvním místě bylo Slovensko, následovalo Německo a Polsko.

"Využití SMS každoročně klesá, protože zákazníci používají i jiné možnosti elektronické komunikace, jakou jsou hovory přes internet, komunikace přes sociální sítě a další formy instant messagingu. Během čtvrtečního dne nenastaly v síti žádné technické problémy a síť zvládla vánoční provoz dobře," uvedla vedoucí komunikace Vodafonu Zuzana Holá.

V České republice je okolo 15 milionů aktivních SIM karet.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: pro článek zatím nikdo nehlasoval

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.