Reklama
Ilustrační FOTO - Wikimedia commons

Zájem o hybridy loni výrazně vzrostl

Prodej aut s hybridním pohonem loni za 11 měsíců vzrostl meziročně o 44 procent na 10 900 vozů. Z toho kategorie plug-in hybridů do zásuvky zaznamenala růst prodejů o 280 % na zhruba 1600 aut.

Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Celý trh osobních aut přitom do listopadu o více než pětinu klesl. Zájmu o hybridní a elektrické vozy letos nahrávají přísnější emisní předpisy, které musí automobilky ve vyráběné produkci plnit, aby nemusely platit vysoké pokuty. Průměrné emise svých flotil snižují právě díky vozům na elektrický pohon.

Nejvíce, přes 3500 hybridních vozů, prodala Toyota, následuje Ford s odbytem přes 1400 hybridů a těsně za ním je Suzuki. Domácí Škoda dodala na trh 824 hybridních superbů a octavií.

Podle generálního ředitele Toyoty v ČR Martina Pelešky se loni výrazně rozšířila nabídka hybridních vozů. »Toyota, která je jedničkou na trhu hybridních vozů, nabízí v současnosti kombinovaný pohon se spalovacím motorem a elektromotorem téměř v každé modelové řadě. Příští rok navíc nabídku ještě rozšíří o další plug-in hybridy a také vodíkový pohon,« uvedl Peleška.

Prodej vozů čistě na elektrický pohon se zvýšil trojnásobně na 2100 aut. Prodej všech nových osobních aut za 11 měsíců klesl o 21 % na 182 638 vozů. V listopadu, kdy byly kvůli protiepidemickým opatřením zavřeny autosalony, byl odbyt nižší o 13 %. Téměř tři čtvrtiny (73,5 %) prodaných aut nakoupily firmy.

(ici)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 3.8, celkem 4 hlasy.

(ici)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.