Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

Sledovanost televizí byla loni nejvyšší za 24 let měření

Televizní sledovanost byla loni nejvyšší za 24 let peoplemetrového měření. Lidé starší 15 let strávili před obrazovkou průměrně tři hodiny a 59 minut, což je nárůst o 43 minut. Výrazně se zvýšila také odložená sledovanost. Vývoj ovlivnila mimo jiné pandemie koronaviru, lidé trávili více času doma. ČTK o tom informovala Asociace televizních organizací (ATO).

Vláda loni zavedla protiepidemická opatření poprvé v březnu. Průměrná sledovanost televize v tomto měsíci dosáhla čtyř hodin a 38 minut. V únoru i v dubnu to bylo shodně o půl hodiny méně. S příchodem teplého letního počasí a rozvolňování opatření pak sledovanost klesala až na červencové tři hodiny a devět minut. Poté se zase začala postupně zvyšovat a v prosinci vystoupala na rekordních čtyři hodiny a 47 minut.

Konec roku je podle ATO tradičně spojených s pestřejší nabídkou televizních pořadů i vánočních premiér. "Dalo by se říct, že v mnohých rodinách patří společné sledování pohádek i filmů mezi vánoční rituály. Loňský prosinec nás přesto překvapil vysokou hodnotou," uvedla analytička ATO Hana Havlíčková. V meziročním srovnání se v prosinci průměrná sledovanost zvýšila zhruba o půl hodiny.

Trend nárůstu proti období, kdy v Česku ještě koronavirová opatření neplatila, pokračoval i letos v lednu. Lidé v prvním měsíci letošního roku sledovali televizi průměrně čtyři hodiny a 45 minut. Proti loňskému lednu je to o 41 minut více.

Roste zároveň obliba odložené sledovanosti, kdy si divák sám zvolí čas, ve kterém se na pořad podívá. V prosinci se diváci takto dívali na televizi téměř 34 minut, o rok dříve to bylo necelých 18 minut. Letos v lednu byly hodnoty podobné a odložená sledovanost se v meziročním srovnání zhruba zdvojnásobila. "Růst odložené sledovanosti se stává trendem poslední doby. Nárůst hodnot je zcela jistě ovlivněn i větším množstvím času stráveným doma vlivem pandemie, nicméně věříme, že divák si vytvoří návyk, který nahraje televizi v jejím budoucím soupeření s internetem," sdělila jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

ATO vytváří průzkum sledovanosti ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Účastní se ho 1900 domácností, což odpovídá 4450 lidem.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.7, celkem 3 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.