Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

V pandemii opadl zájem o formální oděvy, dařilo se teplákům

V pandemii z hledáčku českých zákazníků zmizely formální oděvy, menší poptávka byla ale třeba i po džínech nebo plavkách. Naopak se velmi dařilo prodeji tepláků, spodního prádla či pyžam. Vyplývá to ze zjištění a ankety ČTK mezi obchodníky. Zatímco tržby kamenných obchodů s oblečením a obuví podle Českého statistického úřadu za loňský rok meziročně klesly o zhruba 30 procent, česká módní e-commerce vzrostla podle vyhledávače módy Glami proti očekávaným 11 procentům o 14 procent.

Minimum společenských akcí a častější práce z domu zasáhly do trendů v oblékání. Podle výzkumu Fashion (Re)search vyhledávače Glami v loňském roce největší meziroční nárůst zaznamenala kategorie oblečení na spaní, která si meziročně polepšila o 105 procent, prodej spodního prádla vzrostl o 67 procent, o dvě třetiny vyskočily objednávky teplákových souprav. Internetový obchod Zoot zaznamenal u tepláků ještě větší nárůst, a to o 129 procent, prodal jich na 4,1 milionu kusů, uvedl ředitel e-shopu Milan Polák.

Prodejce spodního prádla Astratex zaznamenával výrazný růst poptávky od poloviny listopadu. "Je samozřejmě spojený s lockdowny i rostoucí oblibou on-line nakupování," uvedl ředitel marketingu firmy Karol Gulaš. Rekordní prodej hlásí za leden, kdy růst obratu podle Gulaše podpořily výprodej, ale i propagace sportovního oblečení. Na českém trhu stouply prodeje v prvním měsíci roku o třetinu.

"Pandemie nejvíce zasáhla formální oblečení, například i poptávku po společenských šatech. Prodeje v oděvním segmentu nepřekvapivě táhnou především ženy, ale ty měly méně příležitostí k oblékání a navíc vládní opatření jim znemožnila i spontánní nákupy. V neposlední řadě byl loni menší počet svateb, což rovněž ovlivňuje oděvní branži," uvedl dále Polák.

Pandemie dostala do problémů i některé zavedené české módní značky. Městský soud v Praze v lednu schválil návrh na reorganizaci sítě obchodů s pánskou módou Blažek, v únoru zahájil insolvenční řízení se společností Pietro Filipi. Do insolvence se dostala také kožešnická firma Kara Trutnov patřící do skupiny C2H podnikatele Michala Mičky, stejně jako Pietro Filipi.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 1 hlas.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.