Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

Začala plavková sezona, prodeje jsou zatím nízké

Začala plavková sezona, stejně jako loni je ale ovlivněna pandemií koronaviru, obchodníci zatím sledují nízké prodeje. Někteří přesto věří, že letos budou lidé plavky kupovat více než minulý rok. Růst poptávky očekávají spíše těsně před začátkem léta, až bude jasné, jaká protiepidemická opatření budou platit. Vyplývá to z ankety ČTK mezi obchodníky.

Vyhledávač módy Glami.cz v lednu zaznamenal u prodejů plavek meziměsíční nárůst o 125 procent, v únoru stouply o dalších sedm procent a v březnu držely stejný trend. Sezona v loňském roce ale začala výrazně lépe - s lednem prodeje plavek vzrostly o 348 procent. "Když porovnáme rok letošní a loňský, tak v každém z prvních třech měsíců byly prodeje plavek o průměrně 70 procent nižší než loni," řekla manažerka Glami.cz Kristýna Rakovská.

Společnost Správná podprsenka, která provozuje kamenné prodejny i e-shop, může letos plavky nabízet jen na internetu. "Přestože obvykle touto dobou už zákaznice kupují plavky a tento sortiment tvoří značnou část tržeb, v e-shopu se jich prodává aktuálně pouze minimální množství," uvedla jednatelka firmy Karolina Tomascová. Na letošní sezonu ve Správné podprsence podle Tomascové udělali u plavek jen nízké předobjednávky, pokud by před létem poptávka vzrostla, sortiment u dodavatelů doobjednají.

Tomascová nemá ohledně letošního zájmu o plavky velká očekávání, běžné úrovně prodeje podle ní nedosáhnou. I loni firma zaznamenala nižší prodeje oproti předchozím letům, přesto mnoho zákaznic v dovolenou doufalo a plavky kupovaly, řekla.

E-shop Astratex v březnu v prodejích plavek podle ředitele nákupu společnosti Lukáše Barcala zaznamenal meziročně výrazný růst. Je to podle něj dáno tím, že lidé vyrážejí na exotické dovolené. Barcal předpokládá, že letošní sezona bude úspěšnější než ta minulá, která se ale nakonec v případě Astratexu navzdory pandemii vydařila. "Díky odložené spotřebě byla v srpnu, kdy se sezona blíží ke konci, větší poptávka po plavkách než ve stejném období v roce 2018. Loni v březnu a dubnu se prodeje plavek ve srovnání s předchozími lety kvůli nejistotě ve společnosti výrazně propadly, ale v dalších měsících se už vyvíjely standardně. V srpnu dokonce výrazně nad očekávání, paradoxně lépe než v předchozím roce," dodal Barcal.

Čeští turisté aktuálně podle mluvčí cestovní agentury Invia Andrey Řezníčkové nejčastěji míří do Egypta, oblíbené jsou také Spojené arabské emiráty a Kanárské ostrovy. Nadějně se podle ní vyvíjejí podmínky pro letní sezonu. S kompletním přijetím tzv. covidového pasu podle Řezníčkové už souhlasily Řecko, Chorvatsko, Španělsko, Kypr a Portugalsko. Jde o evropské státy, kam se Češi každoročně velmi často na dovolenou vydávají, uvedla Řezníčková.

V hojném počtu se čeští cestovatelé letos podle vyhledávače Boataround.com chystají na jachty, nejčastěji do Chorvatska. Cesta k Jadranu by navíc měla být podle Řezníčkové jednodušší. Chorvatsko od čtvrtka umožňuje turistům vstup nejen s negativním PCR testem, ale i antigenním. Lidé se mohou prokázat také potvrzením o prodělání nemoci covid-19 nebo dokladem o očkování.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 7, celkem 2 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.