Reklama
Ilustrační FOTO - Pixabay

Češi se pustili do zavařování, prodejci hlásí růsty prodejů souvisejícího zboží

Češi se letos pustili znovu do zavařování. Prodejci, které ČTK oslovila, v červenci sledovali nárůsty prodejů zavařovacích hrnců, želírovacího cukru, hotových nálevů, ale třeba i okurek nakládaček. Podle některých obchodníků ale začala letošní sezona zavařování oproti loňsku s měsíčním zpožděním.

Nákupní rádce Heureka.cz eviduje od prvního červencového týdne meziměsíční nárůst zájmu o zavařovací hrnce o 114 procent. Většina hrnců na Heurece má objem 27 litrů a samozřejmostí jsou hrnce plně automatické, uvedl šéf analytiků portálu Heureka.cz Michal Buzek. Zavařovací hrnce podle něj neslouží jen k zavařování a sterilizaci ovoce a zeleniny, ale lidé v nich mohou připravit horký nápoj, v zimě třeba svařené víno nebo polévku. Průměrná cena zavařovacích hrnců na internetu se podle něj pohybuje kolem 2000 korun v závislosti na velikosti a funkcích. Meziročně se cena drží na podobné úrovni, uvedl Buzek.

I Globus podle své mluvčí Anety Turnovské letos v létě sleduje zvýšený zájem o zavařovací hrnce, ale také další produkty. Vyšší poptávka je podle ní po želírovacím cukru nebo okurkách nakládačkách. "Trend jde ruku v ruce s tím, že si lidé vybavují kuchyně znovu opět i remoskami a tlakovými hrnci. V rámci uplynulých dvou let tak vidíme velký zájem o vaření v domácnostech, stejně jako o zavařování," řekla.

Řetězec supermarketů Billa podle své mluvčí Dany Bratánkové v červenci zaznamenal nárůst prodejů přípravků pro konzervování, například cukru a produktů značek Lako, Želírfix, Deko, Pektogel nebo Gelfix. "Oproti loňsku, kdy sezona zavařování začala již o měsíc dříve, se zvýšené prodeje projevují až nyní v souvislosti s příznivým počasím, které produkci ovoce a zeleniny svědčí," uvedla.

Lidl vše potřebné k zavařování nabídl zákazníkům v předešlých týdnech v rámci akčních nabídek, řekl mluvčí společnosti Tomáš Myler. K dostání podle něj byly za výhodné ceny želírovací přípravky i koření, nově do prodeje síť zařadila hotový nálev na zavařování hub, okurek a další zeleniny. "Vyšší poptávka se promítla také u našeho stálého sortimentu, kde o desítky procent vzrostly prodeje cukru a výraznější zájem je také o bobkový list," uvedl dále. Doplnil, že velmi dobře se prodávají zavařovací hrnce. Lidl má momentálně ve svém e-shopu model vhodný pro zavařování až 14 sklenic. I tento hrnec lidé podle něj mohou využít při ohřívání a udržení teploty nápojů nebo polévek.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.5, celkem 2 hlasy.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama