Reklama

Proti americkému špehování!

V globální éře propojení celého světa pomocí internetu se do popředí pozornosti stále více dostává pojem bezpečnosti na síti. Pojmy jako kyberhrozba, kyberzločin nebo kybernetické špehování se staly součástí běžné mluvy. Na internetu kolují různé hrozby a rizika, které jsou v režii buď státních, nebo i nestátních aktérů. Do těchto aktivit jsou zapojeni nejen jednotlivé státy a jednotlivci a skupin hackerů, ale také a především technologické a internetové firmy, které využívají a zneužívají internet, počítače a mobilní telefony ke sledování konzumentů a následné tvorbě zisku.

Odborníci tento jev nazývají sledovacím kapitalismem, kdy surovinou k tvorbě zisku jsou data a soukromé informace občanů. Nejcennější je v tomto případě sledování spotřebitelského chování, kdy vám na základě vámi navštívených stránek posléze naskakují reklamy, které by vás mohly oslovit. Prvopočátky tohoto typu špehování můžeme nalézt v USA, kde s tím přišlo hned několik technologických firem a internetových platforem, zejména gigant Google. Společnosti jako Apple a další sbírají data (informace) o vašem chování, které posléze využívají k tvorbě zisku, když vás účelově zahlcují reklamou a různými nabídkami. Díky souborům, které vás sledují, dokážou internetoví giganti v komerční oblasti téměř nemožné a mnohdy o vás a vašem spotřebitelském uvažování vědí víc než vy sami o sobě.

USA se svoji dominancí na poli digitalizace a internetových firem zneužívá tohoto postavení ke špehování každého z nás na počítačích a mobilních telefonech. Zpravodajské služby USA špehují kohokoliv, a to dokonce i své vlastní spojence (například německou kancléřku i další politiky).

Všem těmto praktikám je potřeba učinit přítrž a vytvořit bezpečnější a svobodnější internet, kde nebudeme v područí amerických špionů a technologických firem, které nás arogantně připravují o svobodu a finance. V dnešním globálně propojeném světě je nutné se mít na sítích na pozoru a zároveň je nutno bojovat proti jeho cenzuře – samozřejmě bez rasových, xenofobních a jiných extrémních projevů nenávisti. Rovněž je potřeba udržet stahování z internetu zdarma, protože produkty vytvořené lidmi patří celé civilizaci, a ne jednotlivým podnikatelům nebo korporacím.

Americká i česká média hlavního proudu ale neustále tvrdí, že nás ohrožuje kyberhrozba ze strany Ruska a Číny. Již se ale nikde neříká, že USA jsou v této oblasti mnohem horší. Můžeme zmínit jejich Národní bezpečnostní agenturu NSA a její nekalé aktivity spojené s ilegálními válkami a dalšími agresivními praktikami včetně špehování, o čemž jsme se dozvěděli hlavně díky WikiLeaks. Julian Assange, Chelsea Manning, Edward Snowden a další američtí političtí disidenti, kteří veřejně odhalili zločinné aktivity USA a dalších zemí, jsou hrdiny naší kybernetické doby. V budoucnu se pravděpodobně dočkáme dalších odhalení, která nás budou šokovat, ať už se bude jednat o vojenské, politické, diplomatické nebo obchodní aktivity. Proto je nutné, aby byl každý občan na internetu co nejobezřetnější a dával pozor, kam své osobní údaje umisťuje a zda je soukromým korporacím dává naprosto dobrovolně všanc.

Jan KLÁN, předseda OV KSČM Kutná Hora a kandidát do Poslanecké sněmovny ve Středočeském kraji


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 6, celkem 155 hlasů.

Jan KLÁN

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


rudy.bejkovec
2021-09-07 11:12
Internet býval velmi dobrým zdrojem informací, než si ho ochočili a
zcenzurovali. Dokud se nestal masovým, dalo se v něm snadno dobrat
širokého spektra relevantních informací. Dnes už je to bohužel z
drtivé většiny bulvár, brak a dezinformace. Škoda že jsem nezačal s
archivací dřív... Lidé na sebe vytroubí všechno možné i nemožné,
ale to je jejich blbost, já považuji za problém hlavně různé formy
cenzury, slídění robotů a mizení závažných informací jak z
vyhledávačů, tak i z adres.
Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama