Reklama

KSČM české strojvedoucí vždy podporovala a podporovat bude

Strojvedoucí na růžích ustláno nemají asi nikde. Určitě ne u nás a rozhodně ne v sousedním Německu. Právě ti několik dnů »nejezdili« a německá železniční společnost Deutsche Bahn (DB) obnovila provoz po šesti dnech jejich stávky. Odboráři, resp. němečtí strojvedoucí, žádají především zvýšení mezd a vyplacení bonusu za práci v době pandemie.

Co se v posledních letech děje na českých železnicích, víme asi všichni. Bezpečnostní systémy jsou zastaralé, strojvedoucí oprávněně žádají nejen více peněz, ale i častější odpočinek mezi jednotlivými směnami, modernější komunikační prostředky atd. Odpovědí jim jsou pouze sliby, ale k zásadním změnám dochází jen velmi pomalu. Pokud vůbec. Není se pak čemu divit, že o dříve velmi prestižní profesi není v řadách mladé a střední generace zájem. Jak se říká - za málo peněz, málo muziky a přitom obrovská zodpovědnost. Každá chyba vede k mnohamilionovým škodám, újmám na zdraví a v těch nejhorších případech ke ztrátám lidských životů.

Tomuto povolání je třeba vrátit ztracenou prestiž a budoucí strojvedoucí náležitě motivovat. Především kvůli již zmiňované zodpovědnosti. Bude-li tento liknavý postoj ze strany vlády a ministerstva dopravy pokračovat, nelze vyloučit, že čeští strojvedoucí se brzy vydají ve stopách těch německých. Pokud se stávce na našich železničních tratích chceme vyhnout, nechť se kompetentní orgány podle toho chovají.

KSČM požadavky strojvedoucích vždy podporovala a do budoucna na tom nehodlá nic měnit.

Květa MATUŠOVSKÁ, poslankyně (KSČM) a vedoucí kandidátka do Poslanecké sněmovny v Pardubickém kraji


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 5.6, celkem 25 hlasů.

Květa MATUŠOVSKÁ

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama